Eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü anaçalgı viyola eğitiminde kullanılan metotların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi programlarında yer alan, Viyola eğitimi derslerinde kullanılan Viyola metotlarının katkısının saptanması amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Viyola öğretmenlerinin müzik eğitimi bölümlerindeki, viyola eğitimi ile ilgili temel konulardaki anlayış ve yaklaşımları, gösterdikleri ilgi ve tutumlar, aldıkları kararlar, viyola metotları ile ilgili etkinlikleri nasıl gördükleri araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Müzik eğitimi bölümlerinde görev yapan, 12 viyola öğretmenine anket uygulanmış, bu yol ile görüşleri alınmış ve istatistiksel işlemlerle tablolar haline getirilmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi bölümlerinde görev yapan viyola öğretmenlerinin büyük bir bölümünün kullandıkları viyola metotları, viyola eğitiminin genel kapsamı içinde, viyola öğretmenlerinin tercihine göre değiştiği, mevcut metotların birbirini destekleyerek kullanılmasıyla, viyola öğretmenlerinin kendi eğitim programlarını oluşturduğu tespit edilmiştir. Viyola öğretmenlerinin tespit edilmiş 35 viyola metodundan 20 'sini kullandıkları ve bir viyola öğretmeninin en fazla 12 viyola metodundan faydalandığı sonucuna varılmıştır. Viyola öğretmenleri, kullandıkları viyola metotlarımın viyola eğitimini genel kapsamı içinde viyola eğitiminin bütün aşamalarına ilişkin çalışmaları büyük ölçüde kapsadığı görüşünde birleşmektedirler. Ill ABSTRACT This research has been carried out for the determination of the contribution of Viola Methods (e.g., books), which are used for education of Viola courses for teaching music at the faculties of music education. For this purpose, the approach and understanding on the basic subjects related to Viola education of Viola teachers has been investigated. And also decisions made by Viola teachers, their activities related to Viola methods and their opinions on Viola education has been studied. 12 Viola teachers working at the Departments of Music Education of the Educational Faculties in Turkey were given questionnaires. Their answers were evaluated by using statistical methods. By using the results obtained from the statistical analysis, it has been found that the Viola methods, used by the teachers working at Department of Music, changes depending on the preference of the Viola teacher in general education of Viola. It has been also obtained that the Viola teachers prepared their own educational programme by using the existing methods interactively. The Viola teachers use 20 methods out of 35, and a Viola teacher uses maximum 12 Viola methods. The Viola teachers questioned at this research, share the idea that Viola methods they used mainly cover the studies of all steps in Viola education.
Collections