İlköğretim üçüncü sınıflarda, Türkçe öğretiminde kullanılan pekiştireç değişkeninin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET lUı tıraşlımın, pckişliıeç kullanılın ile geleneksel öğretim yöntemlerinin Türkçe öğretimi üzerindeki etkilerini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilköğretim üçüncü sınıf öğretmenlerinin, Türkçe öğretiminde pekiştireç kullanmaya yönelik tulumları da sulanmıştır. Araştırmada ; bilgi toplama aracı olarak basan testi kullanılmıştır. Bu test deneklere `ön test ve son tcsP'olaıak uygulanmıştır. Deney grubunda ünite boyunca Türkçe dersinde pekiştireç kullanılmış, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanarak, pekiştireç kullanmaya yönelik tutumları ölçmek amacıyla da tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu araştırma 1997- 1998 eğilim - öğretim yılının ikinci döneminde Denizli ili Hulusi Kulaklı İlköğretim Okulu 3/A ve 3/B sınıflanııdaki 74 öğrenciye uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları random yöntemi uygulanarak belirlenmiştir. Ayrıca 1998-1999 eğitim öğretim yılının birinci döneminde Denizli il merkezindeki 75 ilköğretim okulunun üçüncü sınır öğretmenlerine uygulanmıştır. Nalaıı KKNDİIUİ ABSTRACT Pıiınaty school 1.1 10 effects of Iwo different leaching methods 1.1 jc traditional and reinforcement methods are cojnpared on Turkish lesson.Also the attitudes oriented to reinforcenicnlal ntel.hodsof the third grade class teachers are investigated. Success test is applied as pre-lest and post-test to get information about the influence of reinforced methods on learning. On the experimental group, the leinforced methods are used to teach the whole chaplcr.On the control group, not to reinforcement hut the traditional methods are uscd.'llie altitude scale is used to measure the teachers trend to reiuforcemental methods. 'file experimental and control groups are composed of 74 students attending to 3- A and 3-B classes of the Hulusi Kulaklı primary school of the Denizli province in 1W7-I998 teaching yeai The members Tor both groups are chooscn by random methods.ln addition to the student altitude scale of the 25 primary school teachers for usage of reinforcement is statistically measured. Nalan KENDİKCİ
Collections