Stratejik yönetim açısından liderlik eğitimi ve uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Stratejik yönetir^, değişime ve küreselleşmeye ayak uydurabilmenin günümüzdeki en emin yoludur. Farklı durumlara çabuk adapte olabilen, girdisini- çıktısını, hedeflerini değişimlere uydurabilen, gerektiğinde geleneklerinden vazgeçip örgüt kültürünü bile değiştirebilecek şirketlerin, amaca ulaştıran etkili yönetim tarzıdır. Ancak bu sayılan zorlu sürecin güçlü kahramanlara ihtiyacı vardır: Stratejik liderler. Bu tezde, literatür çalışması ve anket çalışması ile tespit edilmeye çalışılan; stratejik liderlerin yetiştirilmesindeki eksikliktir. Yerli ve yabancı yüksek öğrenim kurumlarının müfredatlarında yapılan karşılaştırma sonucu, liderlik eğitimi ile ilgili eksiklikler ortaya konmuştur. Bu eksiklikleri gidermek için özellikle uygulamalı eğitime yönelik önermelerde bulunulmuştur. Bu eğitimlerin başında Yönetim/Liderlik Laboratuarları ve Modelleme/Simülasyon destekli vak'a eğitimleri gelmektedir. Stratejik liderliğin önemli özelliklerinden olan, kendini ve astlarını geliştirme, bilgilerini tazelemenin gereği olarak, mezun olunan eğitim kurumlarının, kişilere `sürekli eğitim` vermesi önerilmektedir. Tekstil ihracatçısı firmaların üst ve orta düzey yöneticilerine uygulanan anket vasıtasıyla, işletme çevresinde stratejik yönetim ve stratejik liderlik uygulamaları ile işletmelerin liderlerini ve/veya astlarını eğitme düzeyleri araştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar, stratejik yönetim sürecinin henüz tam tesis edilemediğini, bunun devamı olarak ta stratejik liderlik olgusunun yerleşmediğini göstermiştir. VI ABSTRACT Strategical management is the safest way to confirm the change and the globalisation. It is the effective managing way of companies which can adopt quicly different situations, can conform its inputs and outputs and its aims to changes, if necessary change its organizational culture even give up its traditions. But this dificult process needs powerful heroes: Strategical leaders. Needs of leadership training are observed, at the end of comparison about foreigner and local high education organizations curriculums. To remove this lack about leadership education, it is proposed practical educations. Management/Leadership Laboratories and case studies based to modelling/simulations comes head of this educations. The important characteristics of strategical leadership, self improve, training subordinates and refreshing knowledges necessitates `continuous education` of graduated high schools. Whit a survey applied to CEO, executive and senior managers of textile exporter companies, application of strategical management and strategical leadership in business environments and the level of training leaders and/or subordinates was explored. Results demonstrate that the strategical management process has not yet established and due to this situation the phenomenon of strategical leadership has not settled down.
Collections