Investigating the effects of individual interest and goal-orientation on ordinary and worthy performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmada öğretmen adaylarının bireysel ilgi ve başarı-hedef yönelimlerinin öğrenmeye ve etkin performansa etkileri araştırmaktadır. Yarı deneysel olarak desenlenen bu çalışma, bireysel ilgi ve hedef-düzenlemenin ezbere dayalı öğrenme çıktılarına, anlamlı öğrenme çıktılarına ve etkin performansa olan etkilerini ayrı ayrı test etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada, 187 öğretmen adayı dört haftalık Online Bilgi Arama ve Raporlama dersine olan bireysel ilgileri (yüksek - düşük) ve dersteki başarı hedef yönelimlerine (uzmanlık hedefi - performans hedefi) göre gruplandırılmışlardır. Katılımcıların başlangıçta var olan hedef yönelimlerini korumak ve hatta güçlendirmek için dört haftalık ders süresince literatürde tavsiye edilen manipülasyonlar uygulanmıştır. Araştırma bulguları hedef yönelimlerinin ezbere dayalı öğrenme çıktılarına performans-hedefi lehine orta düzeyde bir etkisi olduğunu göstermiştir. Bireysel ilginin ise ilgisi yüksek olan katılımcılar lehine benzer ama nispeten daha küçük bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Bu iki değişkenin anlamlı öğrenme çıktıları üzerine olan etkileri toplanan veriler üzerinden analiz edildiğinde, etkileşim etkisinin yanında sadece bireysel ilginin etkili olduğu görülmüştür. Etkileşim etkisi istatistiksel olarak anlamlı olduğundan, bireysel ilginin anlamlı öğrenme çıktılarına etkisi uzluk hedefi ve performans hedefi yönelimi olan gruplarda ayrı ayrı analiz edilmiştir. Bu analizlere göre, bireysel ilgi sadece uzmanlık hedef yönelimli katılımcılar arasından bireysel ilgi düzeyi yüksek olan grup lehine anlamlı bir etkiye sahiptir. Ayrıca, bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilen deneyde, bireysel ilgisi yüksek olan katılımcılar düşük olan katılımcılara göre ve uzmanlık hedef yönelimi olan katılımcılar performans hedef yönelimi olan katılımcılara göre daha etkin performans göstermişlerdir. Etkin performans ortalama puanları farkı istatistiksel olarak anlamalı düzeyde olup etki büyüklüklerinin sırasıyla orta ve düşük olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın bulgularının öğrencilerin öğrenme ve performanslarının optimize edilmesine ışık tutacağını ümit etmekteyiz. This dissertation aimed to investigate whether individual interest and achievement-goal orientations facilitate learning and task performance. Through quasi experimental design, we tested the hypothesized effects of individual interest, achievement-goal orientations, and their interactions on rote learning, meaningful learning, and worthy performance distinctly. In this investigation, 187 participants were grouped based upon their individual interest levels (high vs low) and achievement-goal orientations (achievement-mastery vs achievement-performance) toward four-weeks lasting Online Critical Information Seeking and Reporting course. Participants' achievement goals were preserved and even sharpened while they were taking the course through respective manipulations. The research revealed achievement-goal orientation has moderate effect on rote learning outcomes in favor of performance-goal orientated participants. In similar vein, high interested participants' rote learning outcome mean score was significantly higher than low interested participants' rote learning outcome mean score. Then, in a second research line, the study revealed statistically significant individual interest and interaction effects (individual interest*achievement-goal orientation) on meaningful learning outcomes of participants. Therefore, we chose to ignore the individual interest main effect and instead examined the individual interest simple main effects—which is the investigation of individual interest effects on mastery-goal and performance-goal conditions separately. These analyses assured that individual interest has high effect on meaningful learning outcomes within only mastery-goal oriented participants in favor of high individual interest. Additionally, experiment performed in a computer laboratory setting has provided an empirical evidence that, participants with the higher level of individual interests demonstrated higher worthy performance (task performance divided by exerted cognitive effort) than the participants with lower level individual interest. The results of the study also indicated that mastery-goal oriented participants performed significantly higher on the performance task than performance-goal oriented participants as long as the performance is considered along with its cognitive cost.
Collections