Spor Genel Müdürlüğü merkez teşkilatı personelinin prososyal hizmet davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada spor genel müdürlüğü merkez teşkilatı personelinin prososyal hizmetdavranışlarını belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimselniteliktedir. Araştırmanın evrenini, Spor Genel Müdürlüğü merkez teşkilatı personelioluşturmaktadır. Örneklemini ise personeller arasından tesadüfi örnekleme yöntemikullanılarak belirlen toplam 311 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılarındemografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 10maddelik `Kişisel Bilgi Formu` ve Ackfeldt ve Wong (2006) tarafından geliştirilen,Yeşiltaş ve arkadaşları (2013) tarafından Türkçe 'ye uyarlanan `Prososyal HizmetDavranışları Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde IBM SPSS Statistic 25 paketprogramı kullanılmıştır. Elde edilen veriler, yüzde (%), frekans, ortalama, standartsapma değerleri olarak yansıtılmıştır. Normal dağılım göstermeyen verilerdedeğişkenler arasındaki farkları belirlemek amacıyla nonparametrik testlerkullanılmıştır. Sonuç olarak, araştırmaya katılan katılımcıların prososyal hizmetdavranışlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Spor; Hizmet; Davranış; Prososyal Hizmet Davranışı; SporGenel Müdürlüğü; Personel In this study, it is aimed to determine the prosocial service behaviours of thepersonnel of the General Directorate of Sports. The research is descriptive in thescreening model. The population of the research is composed of the centralorganization personnel of the General Directorate of Sports. The sample consisted of311 people who were determined by random sampling method among the officials.10-item `Demographic Information Form` was prepared by the researcher in order todetermine the demographic characteristics of the participants. Ackfeldt and Wong(2006) and developed by Yeşiltaş and etc. (2013) by Turkish 'had adapted `ProsocialBehaviour Service Scale ` is used. IBM SPSS Statistic 25 package program was usedfor data analysis. The data obtained were reflected as percentage (%), frequency,mean, standard deviation. Nonparametric tests were used to determine the differencesbetween the variables in the non-normally distributed data. As a result, it wasdetermined that the participant participants had high level of prosocial servicebehaviours.Keywords: Sport; Service; Behaviour; Prosocial Service Behaviour; GeneralDirectorate of Sport; Official
Collections