Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programına ilişkin ögretmen görüşleri (Denizli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, okul öncesi egitim kurumlarında çalısanögretmenlerin, okul öncesi egitim kurumlarında uygulanmakta olan programa iliskingörüslerini saptamaktır.2004-2005 egitim-ögretim yılı bahar döneminde Denizli il merkezindebulunan 34 okul öncesi egitim kurumunda görev yapan toplam 114 ögretmene aitveriler, programı degerlendirmeye yönelik olarak gelistirilen Program DegerlendirmeÖlçegi ve Kisisel Bilgiler Formu aracılıgıyla elde edilmistir. Ölçek arastırmacıtarafından gelistirilmistir. Ögretmenlerin görüsleri alınırken, çalıstıkları okul türü, enson mezun oldukları okul ve kıdem yılları bagımsız degisken olarak alınmıs vedegiskenlerle ögretmen görüsleri arasındaki iliskiler saptanmaya çalısılmıstır.Arastırmanın birinci bölümünde, Egitim programı tanımları, ilgili kuramsalaçıklamalar, program tasarımları,basılı bir programın ögeleri, okul öncesi egitimintanımı, önemi, ilkeleri, amaçları, okul öncesi programının tanımı, özellikleri veögeleri ile ilgili literatür çalısmalarına yer verilmistir.Arastırmanın ikinci bölümünde, arastırmanın evreni, örneklemi ve kullanılanölçegin geçerliligine ve güvenirligine iliskin açıklamalar bulunmaktadır. Verilerinanalizinde ?SPSS 12.0 for Windows? paket program kullanılmıstır. Arastırmada gruportalamaları arasındaki farkların anlamlı olup olmadıgı ?t testi?, ve ?tek yönlüvaryans analizi? teknikleri kullanılarak test edilmistir. Anlamlılık düzeyi olarak 0.05alınmıstır.Üçüncü bölümde elde edilen bulgular ve bunlara iliskin yorumlar yeralmaktadır. Elde edilen bulgular asagıda kısaca verilmistir.Ögretmenlerin çalıstıkları okul türü ile okul öncesi egitim programının egitimdurumları ve planlama ve programın genel olarak degerlendirilmesi ile ilgiligörüsleri açısından anlamlı bir fark bulunmustur. Burada en düsük puanın resmibagımsız anaokulunda çalısan ögretmenlere ait oldugu bulunmustur.Ögretmenlerin en son mezun oldukları okul ile okul öncesi egitimprogramının, aile katılımı ile ilgili görüsleri arasında anlamlı bir fark saptanmıstır.Ön lisans mezunu ögretmenlerin puanları daha düsük çıkmıstır.IIÖgretmenlerin kıdem yılları ile okul öncesi egitim programınındegerlendirme ögesi ile ilgili görüsleri arasında anlamlı bir fark tespit edilmistir. 16yıl ve üzeri kıdeme sahip ögretmenlerin puanları, en düsük puan olarak bulunmustur.Arastırmacının sonunda ise, elde edilen bulgulara baglı olarak arastırmacı veuygulayıcılara yönelik olarak önerilerde bulunulmustur. The purpose of this study was to determine the views of the teachers workinginto pre-schools and kindergartens, related to the program that is applied to preschoolsand kindergartens.The sample of this study consisted of 114 teachers in 34 preschools andkindergartens in Denizli, Turkey.The data were collected by using ?Scale of Teachers? Views about the EarlyChildhood Education Program?. A form was attached to this scale in order to gatherpersonal information about the participants. The Scale was developed by theresearcher.In the first part of the study, the concepts of education program and earlychildhood education program were defined and related theoretical explanations aboutthese concepts were given.In the second part of the study, setting, sample and the reliability and thevalidity of the scale were explained. For the analysis of this study, ?StatisticalPackage of Social Sciences (SPSS) 12.0 for Windows? was used. The mean scoreswere computed by using t-test and oneway analysis of variance. The level ofmeaningfulness was regarded as 0.05.In the third part of the study, the results of the study were presented andinterpreted. According to the results:The kind of the school that the teachers were working was not significantlyrelated to objectives and objective behaviors, family participation and assessment,but educational positions and planning.The school where the teachers last graduated was not significantly related toobjective and objective behaviors, educational positions and planning andassessment, but family participation.Teachers? seniority was only related to assessment.When the program was evaluated as a whole, it was found that teachers? viewswere significantly related to the school they were working.IVIn the fourth part of the study, recommendations based on the results weregiven to researchers and teachers.
Collections