Ögrencilern, yüksekögretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretim elemanlarının iletişim biçimlerine ilişkin algı ve beklentileri (Pamukkale Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, yüksek ögretim kurumlarında ögrenim görmekte olanögrencilerin, ögretim elemanlarının iletisim davranıslarına iliskin algılarını vebeklentilerini belirlemektir.Arastırmanın örneklemini 2004?2005 Ögretim yılında PamukkaleÜniversitesi'ne baglı fakültelerde egitim alan 420 ögrenci olusturmaktadır.Arastırmada veri toplama aracı olarak arastırmacı tarafından hazırlanan 42 soruluk?Ögretim Elemanlarının letisim Davranıslarını Ölçme? envanteri kullanılmıstır.Verilerin analizinde ?betimsel istatistik teknikleri?nin yanı sıra, ?t-testi?, ?Tek YönlüVaryans Analizi? ve ?Tukey testi? kullanılmıstır. Yapılan istatistikselçözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmistir.Analiz sonuçlarında elde edilen bulgular asagıdaki gibidir;1. Ögrencilerin, ögretim elemanlarının iletisim biçimlerine iliskin algılarıdegerlendirildiginde, en yüksek aritmetik ortalama puanına sözsüz iletisimin, endüsük aritmetik ortalama puanına dinleme davranısının sahip oldugu sonucunaulasılmıstır. Ögrencilerin, ögretim elemanlarının iletisim biçimlerine iliskinbeklentileri degerlendirildiginde, en yüksek aritmetik ortalama puanına dinlemedavranısının, en düsük aritmetik ortalama puanına sözsüz iletisimin sahip oldugusonucuna ulasılmıstır.2. Yüksekögretim kurumunda ögrenim görmekte olan ögrencilerin, ögretimelemanlarının iletisim biçimlerine iliskin algılarında, onların cinsiyet, bölüm, egitimalınan bölümden memnun olup olmama degiskenlerine göre anlamlı fark bulunurken,sınıf degiskenine göre anlamlı bir fark yoktur.3. Yüksekögretim kurumunda ögrenim görmekte olan ögrencilerin, ögretimelemanlarının iletisim biçimlerine iliskin beklentilerinde, onların cinsiyet, sınıf,bölüm degiskenlerine göre anlamlı fark bulunurken, egitim alınan bölümdenmemnun olup olmama degiskenine göre anlamlı bir fark yoktur.4. Ögrencilerin, ögretim elemanlarının iletisim biçimlerine iliskin algı vebeklentileri arasında anlamlı bir fark vardır (p=.000). The purpose of this study was to determine the students? perceptions andexpectations towards communication skills and behaviors of academic staff workingfor Pamukkale University.The research sample was composed of 420 students attending differentfaculties of Pamukkale University during 2004 ? 2005 academic year.The data collected has been analized by SPSS (Statistical Package for theSocial Sciences). The significance level was considered as 0.05.After analyzing the data collected, the following findings have been reached;1. By evaluating the perceptions of the students towards the types ofcommunication of the lecturers in the university, it was reached that nonverbalcommunication had the highest arithmetic mean point and listening behaviour hadthe lowest arithmetic mean point. By evaluating the expectations of the studentstowards the types of communication of the lecturers in the university, it was reachedthat listening behaviour had the highest arithmetic mean point and nonverbalcommunication had the lowest arithmetic mean point.2. There is a significant difference between the perceptions of the universitystudents towards the types of communication of the lecturers in the universityaccording to the students? gender, department, studying department pleasure or notvariables. But there is no any significant difference according to class variable.3. There is a significant difference between the expectations of the universitystudents towards the types of communication of the lecturers in the universityaccording to the students? gender, class, department variables. But there is no anysignificant difference according to studying department pleasure or not variable.4. There is a significant difference between the perceptions and expectations of thestudents towards the types of communication of the lecturers in the university(p=.000).
Collections