İlköğretim okulu yöneticilerinin yetki kullanımında ve yetki devrinde yaşadıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, Denizli l Merkezi'nde bulunan ilkögretim okuludüzeyindeki tüm okullarda görev yapan okul yöneticilerinin yetki kullanımında veyetki devrinde karsılastıkları sorunlara iliskin algılarını tespit etmektir.Bu arastırmanın verileri 2004?2005 egitim ögretim yılı bahar dönemindetoplanmıstır. Veri toplama aracı olan ölçek formu 105 ilkögretim okulundauygulanmıs, toplam 211 ölçek degerlendirilmeye alınmıstır. Arastırmanınçözümlenmesine ?SPSS 11 for Windows? paket programı kullanılmıstır.Arastırmada grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadıgı ?t-testi?ve ?Tek Yönlü Varyans Analizi?, farkın hangi gruplar arasında oldugu ?ScheffeTesti?, teknikleriyle arastırılmıstır.?Okul binası ve tesislerinin bakım ve onarımının düzenli bir sekildeyapılamamasında?, ?Yetki devri sürecinde astların kendine güvenememesi?alanlarında okul yöneticilerin sorun yasadıkları ve katılma derecelerinin ?ÇoguZaman? oldugu saptanmıstır.?Okulun yeterli düzeyde aydınlatılamamasında?, ?Saglık ve askerlikislerinin yapılamamasında?, ?Devredilen yetkinin amaçlarının ve kapsamınınortaya konulamamasında?, ?Devredilen yetkinin geri alınamamasında?alanlarında okul yöneticilerin sorun yasamadıkları ve katılma derecelerinin?Hemen Hemen Hiçbir Zaman? oldugu saptanmıstır. The purpose of this research is to define the principals? perceptions of theproblems they face in carrying out their responsibilities and in delegating theirauthorities, in the schools at the level of primary school in the Provincial Center ofDenizli.The data of this research were collected during the spring term of 2004-2005 academic year. The data collection instrument was applied in 105 primaryschools and 211 scales were taken into evaluation in total. ?SPSS 11 for Windows?package program was used in the analysis of the research. In the research, it wastried to be found out whether the difference between group averages wasmeaningful through ?t-test? and ?one-way variant analysis? and between whichgroups there was a difference through ?Scheffe Test? techniques.It was found out that the administrative staff of the schools had problems in?The school building and the facilities should be repaired and maintainedregularly.? and ?My subordinates don?t have self-confidence.? and that theirparticipation in this was ?Mostly?.It was found out that the administrative staff of the schools did not have anyproblems in ?Insufficient enlightment of the schools?, ?Carrying out theprocedures related to health and military service?, ?Statement of the objectives ofdevolution of authority? and ?Getting back the delegated authority? and that thelevel of their participation in this was ?Almost Never?.
Collections