Öğretmenlerin okullarını örgüt sağlığı açısından değerlendirmeleri ( İzmir ili Bornova ilçesi örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, zmir ili Bornova ilçesindeki ilkögretim okuluögretmenlerinin örgüt saglıgına iliskin algılarını belirlemektir.Arastırmanın örneklemini, 2005-2006 egitim-ögretim yılında zmir iliBornova ilçesindeki merkez ve köy ilkögretim okullarında görev yapan 325 sınıf vebrans ögretmeni olusturmaktadır.Ögretmenlere arastırmacı tarafından gelistirilen ve 54 sorudan olusan ölçekuygulanmıstır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t- testi ve tek yönlüvaryans analizi gibi tekniklerden yararlanılmıstır. Elde edilen bulgulara göreasagıdaki sonuçlara ulasılmıstır.1. zmir ili Bornova ilçesindeki ilkögretim okullarında görev yapanögretmenlerin örgüt saglıgına iliskin algıları ?orta? düzeydedir.2. zmir ili Bornova ilçesindeki ilkögretim okullarında görev yapanögretmenlerin örgüt saglıgına iliskin algıları arasında cinsiyet, kıdem ve bransdegiskenlerine göre anlamlı bir fark yoktur. The purpose of this study is to determine elementary school teachers?perceptions towards organizational health of their schools.The sample of study consists of 325 teachers who work for central andvillage elementary schools during 2005-2006 academic year in Bornova, zmir.The 54 items scale developed by the researcher was administrated to theteachers. The data collected has been analized by statistical techniques includingmean, standart deviation, the t-test and one way variance analysis. The followingresults have been reached.1. The perceptions of teachers who are working in Bornova town ofzmir elementary schools about organizational health have been found as?moderate? level.2. There is no significiant difference between the elementary schoolteachers? perceptions about organizational health and selected variables such asgender, seniority and branch.
Collections