Sağlık hizmetleri pazarlamasında dış kaynak kullanımı ve sağlık işletmelerinde dış kaynak kullanımına yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küresellesme ve teknolojideki hızlı gelismelerin etkisiyle keskinlesen rekabet ortamındaisletmeler, varlıklarını devam ettirebilmek veya büyüyebilmek için maliyetlerini düsürmek,kaliteyi yükseltmek, esneklik ve hız kazanmak zorundadırlar. Bu yüzden isletmeler, kaynaklarınıetkin ve verimli olarak kullanabilmek amacıyla temel yeteneklerine odaklanarak, dıs kaynakkullanımı uygulamalarına yönelmekte ve uzmanlasmanın sagladıgı avantajlardanyararlanmaktadırlar.Uzmanlasmanın oldukça yüksek oldugu saglık sektörü, içinde yüzlerce hizmeti barındırangenis çaplı bir hizmet sektörüdür. Hastane isletmeleri kaliteli bir saglık hizmeti sunmak, digerhastane isletmelerine göre avantaj saglamak, maliyetleri düsürmek, etkinlik ve karlılıklarınıartırmak, kalite hedeflerine ulasmak ve daha esnek ve dinamik bir yapıya kavusmak amacıylaçesitli arayıslar içerisine girmislerdir. Bu arayıs içerisinde dıs kaynak kullanımı uygulaması yaygınbir sekilde kabul görmüs ve son yılların en güncel uygulaması halini almıstır.Bu çalısmanın birinci bölümünde saglık hizmetleri; sektör, hizmet özellikleri, hizmetinpazarlanması ve hasta memnuniyeti açısından degerlendirilmistir. kinci bölümde dıs kaynakkullanımı uygulaması ele alınmıs ve bu uygulama saglık hizmetleri pazarlaması açısındandegerlendirilmistir. Çalısmanın sonunda ise dıs kaynak kullanımının saglık hizmetleri ve saglıkhizmetleri pazarlaması açısından uygulanabilirligini analiz etmek üzere kamu hastaneleri ve özelhastanelerin mevcut durumları incelenerek, hastane idarelerinden elde edilen bilgiler ısıgındasorunlar, avantajlar ve gelistirilebilecek iyilestirmeler ortaya konulmustur. In the environment of competition which is sharpened by the effect of globalization andrapid changes in technology, organizations have to reduce their costs, increase their quality andgain speed and flexibility in order to survive or enlarge. So that, organizations focus on their corecompetencies and tend to use outsourcing in order to use their resources effectively andproductively and benefit from the advantages of specialization.Health industry, in which specialization is rather high, is a wide industry that consists ofhundreds of services. Health organizations entered into a search in order to provide high qualityhealth services, get advantage in respect of other health organizations, decrease the costs, incresasethe effectiveness and profitability, reach quality targets and have more dynamic and flexiblestructure. In such an approach, outsourcing is accepted widely and it became the most trendyapplication in recent years.In the first part of this study, health services are evaluated by the sector?s, thecharacteristics of the services?, the marketing of the services? and customer satisfaction?s point ofview. In the second part, outsourcing is considered and this application is evaluated by the healthservices marketing?s point of view. In the last part of the study, existing conditions of severalpublic and private hospitals are examined in order to analyze the feasibility of outsourcing fromthe health services? and health services marketing?s point of view and by the light of theinformation gathered from the hospital administrators, the difficulties, advantages and possiblecurement are brought up.
Collections