İlköğretim hizmetinin özel ve kamu kesimince sunulmasının etkinliğinin ölçülmesi ve denizli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı egitimin kamusal niteligini degisik boyutlarıylakapsamlı biçimde ortaya koyarak, seçilmis ülkelerde ve Türkiye'de, ilk veortaögretim temelinde egitim hizmetlerinin finansman yapısını incelemek vefinansman yönünden özel kesimin ve kamu kesiminin düzeyini belirleyebilmektir.Çalısma üç bölümden olusmaktadır. lk bölümde konu teorik çerçevede ele alınırken,ikinci ve üçüncü bölüm uygulamaya iliskin incelemelerin ve degerlendirmelerinyapıldıgı bölümlerdir. Egitim hizmetlerinin kamusal niteliginin ve finansmanınınteorik düzeyde incelendigi birinci bölümde öncelikle, egitimin iktisat ve maliyedisiplinleri içerisinde hangi kapsamda ve nitelikte ele alındıgı belirlenmeyeçalısılmaktadır. Bu dogrultuda egitimin iktisadi düsünce tarihi içerisindeki gelisimiincelenerek tüketim ve yatırım özellikleri ile arz ve talep yapısı üzerindedurulmustur. Daha sonra egitime kamu müdahalesinin ekonomik ve sosyalgerekçeleri, egitimin pozitif dıssallıkları temelinde incelenerek, egitim kademelerinegöre kamusallıgın niteligi üzerinde durulmaktadır. Egitim finansmanının incelendigibirinci bölümün son kısmında, finansmanda belirleyici olan faktörler üzerindedurularak, baslıca finansman sorunları ve yöntemleri incelenmekte ve egitimkademeleri itibariyle hangi yöntemin daha yogun kullanıldıgı belirlenmeyeçalısılmaktadır.Çalısmanın ikinci bölümünde, Türkiye'de ilkögretim hizmetlerinin özellikleri,finansmanı ve egitim harcamalarının gelisimi, kamu ve özel okullar tarafındansunulan ilkögretim hizmetinin konusu ele alınmıstır. Türkiye'de Egitim Politikalarıve genel olarak Türk Egitim Sistemi incelenmistir. Bu kapsamda genel olarak TürkEgitim Sistemi, Türkiye'de Egitim kademelerinin genel durumu, diger ülkelere göretemel farklılıklar, Türk Egitim Sisteminin finansman yapısı ve nitelikleriincelenmistir. Üçüncü bölümde ise ilkögretim hizmetinin kamu ve özel kesimokullarında sunulmasının etkinliginin ölçülmesi ve karsılastırılması ile ilgili Denizliilinde yapılan uygulama çalısması yer almaktadır. The objective of this study is to present the public characteristics of educationin various aspects, analysing the financing structure of education servicesconsidering primary and post primary education as a base in Turkey and somecountries, and define public level from financing point of view. The study consistsof three sections. First section presents the theoretical analyses of the subject matterwhereas the second and the third sections focus on the observations and theevaluations related to practical implementation of the subject. In the first sectionwhere the public and financial characteristics of education services are theoreticallyanalyzed, the social and economical realities of community influence to educationwas analyzed taking the positive externalities as a base while considering thedifferent levels of communal aspects of education.In the second section of the study the characteristics of primary education inTurkey, education financing and the development of its expenditures, and thedifferent aspects of education service offered by public and private schools arepresented. In addition, education policies and Turkish Education System areexamined. In this context Turkish Education System, the general status of educationlevels in Turkey, major and basic differences compared to other countries, financingstructure and characteristics of Turkish Education System was studied. Third sectioncontains the effectiveness analyses of the education services offered by public andprivate schools, their comparison and the implementation that was performed in theCity of Denizli.
Collections