İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın temel amacı, ilkögretim birinci kademe 4. ve 5. sınıfögrencilerinin, sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarının neler oldugunubelirlemektir.Sözü edilen amaç çerçevesinde var olan durumu tespit etmek amacıylatarama modelinden yararlanılmıstır. Bu nedenle iki bölümden olusan bir ölçek,arastırmacı tarafından hazırlanmıstır. Ölçegin birinci bölümünde ögrencilerin kisiselbilgilerine ait olmak üzere dokuz tane kisisel bilgi sorusu yöneltilmistir. kincibölümde ise ögrencilerin sosyal bilgiler dersine ait tutumlarının neler oldugunubelirleme amacı tasıyan yirmi iki madde yer almaktadır. Ögrencilerin sosyal bilgilerdersine iliskin tutumlarını belirlemek amacıyla üçlü Likert tipi ölçek kullanılmıstır.Arastırmanın örneklemini, 2004?2005 egitim ögretim yılında Denizli ilmerkezinde bulunan ve random yöntemi ile seçilen yedi ilkögretim okulundaögrenim görmekte olan dördüncü ve besinci sınıf ögrencilerinden toplam 370 tanesiolusturmaktadır.Verilerin analizinde ?SPSS 11.5 for Windows? programı kullanılmıstır.Arastırma ile elde edilen verilerin analizi sonucunda ilkögretim ögrencilerinin sosyalbilgiler dersine iliskin tutumlarının düzeyleri belirlenmistir. Ögrencilerin sosyalbilgiler dersine yönelik tutumlarının genellikle olumlu oldugu tespit edilmistir.Anne babanın egitim düzeyi ve ögrencilerin cinsiyeti, ögrencilerin derseiliskin tutumları üzerinde farklılık yaratmamaktadır. Ancak sınıf düzeyi,ögretmeninin cinsiyeti, ögrencinin ögrenim gördügü okul ve birinci dönemsonundaki karne notu degiskenleri ile sosyal bilgiler dersine iliskin tutumlarıarasında anlamlı bir farklılık bulunmustur. Arastırmada elde edilen bulgularyorumlanmıs, arastırmaya iliskin önerilerde bulunulmustur. The purpose of this study was to determine the 4th and 5th grade elementaryschool students attitudes toward social science classess.For this reason, a scale with two subscales designed by the researcher wasadministered to students. The first subscale consisted of 9 items mensureddemographic information and the second subscale with 22 items assessed studentsattitude towards social siences class.370 of the 4th and 5th grade students attending to seven elemantary schoolsin Denizli during 2004 -2005 academic year chosen randomly participated to thestudy.In order to determine the 4th and 5th grade elementary students attitudestoward social sciences all analysis were run by SPSS 11.5 for windows.There were no differences on the students attitude toward social science classneither in terms of gender nor parents education level. However, there weresignificant differences for class level,teachers gender the school to which studentswere attending and achievement levels of students 4th graders had more positiveattitudes than 5th graders, female teacher students had more positive attitudes thanmale teachers students, students attending to schools in rural areas had more positiveattitudes than students attending to schools in urban areas and students who hadhigher grades also had more positive attitudes towards social science class.mplications of the results were discussed and new suggestions were made.
Collections