İlköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyi ile öğretmen morali arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarınınbürokratiklesme düzeyinin ögretmen morali üzerindeki etkilerini belirlemektir.Arastırmanın örneklemini 2006-2007 egitim ögretim yılında Denizli il merkezindekiresmi ve özel ilkögretim kurumlarında görev yapan 436 ögretmen olusturmaktadır.Okulların bürokratiklesme düzeyini ölçmek için ögretmenlere arastırmacı tarafındangelistirilen ve 28 sorudan olusan lkögretim Okulları Bürokratiklesme Düzeyi Ölçegi ilemoral düzeylerini belirlemek için Purdue Teacher Opinipnaire' nin adaptasyonu olan ve96 sorudan olusan lkögretim Okulları Ögretmenleri Moral Anketi uygulanmıstır.Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi,dogrusal regresyon analizi gibi tekniklerden yararlanılmıstır. Elde edilen bulgulara göreasagıdaki sonuçlara ulasılmıstır:1. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinçalıstıkları okulların bürokratiklesme derecesine iliskin algıları ?orta üstü? düzeydedir.2. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinçalıstıkları okulların bürokratiklesme düzeyine iliskin algıları arasında cinsiyet, kıdem,yas, egitim durumu ve kademe degiskenlerine göre anlamlı bir fark yoktur.3. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinmoral düzeylerine iliskin algıları ?orta üstü? düzeydedir.4. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinmoral düzeylerine iliskin algıları arasında cinsiyet, yas, egitim durumu, kademedegiskenlerine göre anlamlı bir fark yoktur.5. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarının bürokratiklesme düzeyi,ögretmen moralinin ?toplumsal baskı? boyutu hariç tüm alt boyutlarını anlamlıdüzeyde yordayabilmektedir. The purpose of this study is to determine the effects of bureaucracy level onteachers? morale in central Denizli Elementary Schools. The sample of the study consistsof 436 teachers working for public and private elementary schools during 2006-2007academic year in Denizli. The 28 item scale named ?Elementary Schools BureaucracyLevel Scale? developed by the researcher to determine the bureaucracy level of schoolsand an adaptation was done from Purdue Teacher Opinionare named ?ElementarySchool Teachers Morale Survey? consisting of 96 questions were administrated to thesubjects to determine the morale levels of teachers. The data has been analyzed by usingthe techniques such as mean, standard deviation, the t-test, the one way varianceanalysis and linear regression analysis. The following results have been reachedaccording to the findings:1. The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementaryschools towards the bureaucracy level of schools they work in have been found as?moderately high? level.2. There is no significant difference between the elementary school teachers?perceptions towards the bureaucracy level of schools they work in according to thevariables of gender, seniority, education, age and grade.3. The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementaryschools towards the morale level have been found as ?moderately high ? level.4. There is no significant difference between the elementary school teachers?perceptions towards the morale level according to the variables of gender, age,education and seniority.5. The bureaucracy level of Denizli central elementary schools can predictteachers? morale?s all sub dimensions except ?community pressures? dimension.
Collections