Denizli ilköğretim okullarında okul-çever ilişkileri üzerine öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görevyapan ögretmenlerin okul-çevre iliskileri hakkındaki görüslerini ve algılarınıbelirlemektir. Arastırmanın örneklemini 2006?2007 ögretim yılında Denizli ilmerkezindeki resmi ilkögretim kurumlarında görev yapan 390 ögretmenolusturmaktadır. Ögretmenlere arastırmacı tarafından gelistirilen ve 64 sorudan olusanölçek uygulanmıstır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlüvaryans analizi ve faktör analizi tekniklerinden yararlanılmıstır. Elde edilen bulgularagöre asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır:? Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinokul-çevre iliskisi hakkındaki görüslerine göre; cinsiyet, mezun olunan okul,ögrenci sayısı ve ögretmen sayısı degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmistir.Okulun içinde bulundugu sosyo ekonomik durum, kıdem ve bransdegiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemistir.? Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim okullarında görev yapan Ögretmenlerinkendi okullarında yasanan okul-çevre iliskisi sorunlarına yönelik algıları ?orta?düzeydedir. Ögretmenlerin kendi okullarında yasanan okul-çevre iliskisisorunlarına yönelik algılarının % 73,3'ü ?orta? düzeyde, % 14,1'i ?düsük?düzeyde % 12,6sı ise yüksek düzeydedir.? Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerinokul-çevre iliskisi sorunlarının kendi performansları üzerindeki etkilerine iliskinalgıları cinsiyet, okulun içinde bulundugu sosyo ekonomik durum, ögrenci sayısıve ögretmen sayısı degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmistir. Kıdem, mezunolunan okul ve brans degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemistir. The purpose of this study is to determine elementary school teachers? views andperceptions towards the school environment relationships in Denizli. The sample of thestudy consists of 390 teachers working for public elementary schools during 2006-2007academic year. The 64 item scale developed by the researcher was administered to thesubjects in order to collect data. The data has been analyzed by using the techniquessuch as mean, standard deviation, the t-test, the one way variance analysis and factoranalysis. The following results have been reached according to the findings:? According to the views of the teachers who work in central Denizli public schoolstowards the school-environment problems, there is significant difference in thevariables of gender, the school which is graduated from, number of the studentsand number of the teachers. Whereas there is no significant difference in thevariables of socio-economic level, seniority and branch.? The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementaryschools towards the school-environment problems have been found as?moderate? level. The perceptions of the teachers towards school-environmentproblems are %73.3 percent moderate, % 14.1 percent low and % 12.6 percenthigh.? According to the perceptions of the teachers who work in central Denizli publicschools towards the school-environment problems affects on their ownperformance, there is significant difference in the variables of gender, socioeconomiclevel, number of the students and number of the teachers. Whereasthere is no significant difference in the variables of seniority, the school which isgraduated from and branch.
Collections