Sağlık kurumlarında sağlık hizmetleri ve genel idari hizmetler sınıfı arasındaki iletişim sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim; yaşıyor olmanın, var olmanın ve farkında olmanın doğal sonucudur. İletişim kurmanın asıl amacı anlaşılabilir olmaktır. Anlamak ve anlaşılmak için iletişim kurulur. İletişim ve örgüt içi iletişimi konu alan çalışma literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışmada Sivas Numune Hastanesi çalışanlarına anket uygulanmış ve Sağlık hizmetleri sınıfı ve genel idare hizmetleri sınıfı personelleri arasındaki iletişim durumu incelenmiştir. Çalışmanın konusuna yakınlık gösteren bazı kavramın tanımı yapıldıktan sonra çalışmanın yöntemi ve bulgular kısmına yer verilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Örneklem gurubuna toplamda 500 anket uygulanmış, bu anketlerden geçerli görülen anketlerden 414 tanesi analize dahil edilmiştir. SPSS paket programına yüklenen verilerin yüzdelik dağılımları, birbirleriyle olan ilişkileri ve anlamlılık düzeyleri incelenmiştir. Çalışma sonucunda, genel idari hizmetler sınıfı ve sağlık hizmetleri personeli arasında karşılıklı olarak başarılarını paylaşma durumlarına bakıldığında bu iki sınıf arasında anlamsal bir ilişki görülmüştür. Genel idare ve sağlık hizmeti sınıfında görev yapan örneklem gurubumuzun kendilerini birbirlerinin yerine koyma durumları incelendiğinde aralarındaki ilişkinin anlamlı olduğu görülmüştür. Benzer şekilde bu iki grup arasında, bilgilerini birbirleriyle paylaşma durumlarını da anlamsal bir ilişki görülmüştür. Sağlık hizmetleri ve idari hizmetler sınıfı çalışanlarının sorunlarını karşılıklı olarak paylaşma durumlarına bakıldığında aralarında anlamsal bir ilişki görülmemiştir. Yine bu iki grup çalışanları arasında birbirlerine karşı eleştiriye açık olma durumları arasında da anlamsal bir ilişki olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İletişim, Örgütsel İletişim. Contact; it is the natural result of being, being and being aware of being alive. Communication is to be understood in the hanging. Communicate to understand and understand. Communication and organization planning. In this study, a questionnaire was applied to the employees of Sivas Numune Hospital and the communication status between the health service class and general administrative services class personnel was investigated. Once the concept of closeness to the subject of the study is defined, take place in the methodology and findings section of the study. Survey technique as data collection tool. A total of 500 questionnaires were applied to the sample group and 414 of the questionnaires were included in the analysis. The distribution percentage distributions of the SPSS package program, the ones with each other and their significance levels were analyzed. A semantic relationship emerged between these two classes when they looked at the status of sharing their achievements amongst the general management services class and health care workers. Assignment in the general administration and health care class situations of the conditions of our sample group Similarly, there is a semantic relationship between these two groups, sharing their situation with each other. According to the finalization of health services and administrative services class employees, no semantic relationship was observed between them. Again, a point of view is explained between these two groupsKey Words:Communication, Organizational Communication.
Collections