Spor yapan ve yapmayan öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, spor yapan ve yapmayan öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesini amaçlamıştır. Araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Sivas Cumhuriyet Üniversitesinin Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Resim İş Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Psikolojik Rehberlik ve Danışmanlık Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği bölümlerinde bulunan toplam 531 öğretmen adayı yer almıştır. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi için `Ne Kadar Yaratıcısınız?` ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek Raudseep (1977) tarafından `How Creative Are You?` olarak geliştirilen Sungur (1997) tarafından `Ne Kadar Yaratıcısınız?` olarak Türkçeye uyarlanan Çetin Çoban (2016) tarafından Türk dili ve yazını açısından tekrar inceletilen ve gözden geçirilerek yeniden düzenlenen, geçerlilik güvenirliliği güncellenen yaratıcılık ölçeği öğretmen adaylarının yaratıcılık düzeylerini ölçmek için kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlik değeri 0,796 olarak hesaplanırken güvenirlik kat sayısı Cronbach Alfa; .94 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak; araştırma kapsamında spor yapan ve spor yapmayan öğretmen adaylarının bölümlerine göre yaratıcılık puanları karşılaştırıldığında farklılık önemli bulunmuştur (p<0,05). Yine öğretmen adaylarının spor yapma durumlarına göre bireylerin yaratıcılık puanları karşılaştırıldığında farklılık önemli bulunmuştur (p<0,05). Bu bağlamda spor yapan bireylerin yaratıcılık düzeyleri daha yüksek çıkmıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının cinsiyetleri, yaş grupları, sınıfları, mezun oldukları lise türleri, spor yaptıkları yer, spor yaptıkları yıl, haftalık spor yaptıkları saat, anne ve baba eğitim düzeyleri gibi değişkenler arasındaki sonuç önemli bulunmamıştır (p>0,05).Anahtar Kelimeler: Spor yapmak, Yaratıcılık, Beden Eğitimi, Öğretmen Adayları This study purposes the examination of creative thinking skills of the prospective students who are doing or not doing exercises. Total of 531 prospective teachers who are studying at the departments of Science Teaching, Social Science Teaching, Music Teaching, Classroom Teaching, Art Teaching, Primary Education of Mathematics Teaching, Turkish Language Teaching, Psychological Counseling and Guidance, Physical Education Teaching, Preschool Teaching, English Language Teaching, Religious Culture and Moral Knowledge Teaching of the Education Faculty of Cumhuriyet University for second term of 2018-2019 academic year, take part in the study.The scale of `How Creative Are You?` is used to analyze the creative thinking skills of prospective teachers in the scope of the study. This creativity scale which is developed by Raudseep 1977 and translated to Turkish language as `Ne Kadar Yaratıcısınız?` by Sungur (1997) and updated its validity and reliability by Çetin Çoban (2016), has been used to measure the creativity levels of the prospective teachers. While validity value of the scale is calculated as 0.796, the reliability coefficient which is called as Cronbach's Alpha is found as 0.94. In conclusion; when creativity points of the prospective teachers accordingly their departments are compared, the discrepancy is found meaningful (p<0.05). Moreover, when creativity points of the teacher candidates with respect to their sportive activities are compared, the discrepancy is found meaningful (p<0.05). In this regard, creativity levels of people doing sports are higher. On the other hand, the discrepancy found meaningless when types of graduation high schools, age groups, genders and grade degrees of the teacher candidates are compared (p>0.05).Key words: Doing exercise, Creativity, Physical Education, Prospective Teachers
Collections