Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının incelenmesi (Sivas örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu çalışma betimsel bir çalışma olup, ilişkisel tarama modelinin uygulandığı bir çalışmadır. Araştırmanın amacı Sivas ilindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının cinsiyet, sınıf seviyesi, yaş ve spor yapma durumu değişkenlerine bağlı olarak incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi Sivas ili merkezinde yer alan lise öğrencilerinden gönüllü katılım sağlayan 924 öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerden 483'ü kız öğrenci, 441'i ise erkek öğrencidir. Araştırmaya 9. sınıflardan 165 kişi, 10. sınıflardan 193 kişi, 11. sınıflardan 344 kişi 12. sınıflardan ise 222 kişi katılım sağlamıştır. Yaş guruplarından ise en dazla katılım 17 yaş ve üzerindeki öğrencilerden sağlanmıştır. Spor yapma durumunda ise öğrencilerin çoğunluğunun spor yaptığı tespit edilmiştir.Verilerin toplanabilmesi amacıyla iki bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, ikinci bölümünde ise öğrenci tutumlarının ölçülmesi için; Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği` (BESTÖ) kullanılmıştır.Çalışmamızda; elde edilen veriler SPPS (22.0) programına yüklenerek verilerin değerlendirilmesinde parametrik test varsayımlar yerine getirilemediğinden (Kolmogorov-Smirnov) bağımsız iki gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken Man-Whitney U testi, bağımsız ikiden fazla gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken Kruskal- Wallis testi kullanılmış ve tablolarda aritmetik ortalama, standart sapma, ortanca, minimum- maksimum değer, birey sayısı ve yüzde şeklinde belirtilip yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırmada elde edilen veriler incelendiğinde, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı olumlu bir tutum geliştirmiş oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin geliştirmiş olduğu bu tutumlar cinsiyet değişkeni ile karşılaştırıldığında erkek öğrencilerin kız öğrencilere kıyasla daha olumlu bir tutum içerisinde oldukları tespit edilmiş, spor yapma durumu değişkeni ile kıyaslandığında ise spor yapan öğrencilerin spor yapmayanlara kıyasla çok daha olumlu bir tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir. Çalışmada sınıf değişkeninin ve yaş değişkeninin istatistiksel açıdan bir anlam ifade etmediği sonucuna ulaşılmıştır. This study is a descriptive study is a study of the relational model has been applied to the scan. The purpose of the survey the province of Sivas in secondary education students ' attitudes to physical education and sport of sex, grade level, depending on the age and sports state variable.The sample of Sivas province is located in the Centre of 924 students that provides voluntary participation of high school students. These students 483 female students, 441 of the male student. Research, 9. class 165 people, from 10. class of 193 people, 11. 344 people from class 12. class is of 222 people. Age group is, refer to the participation of 17 years and provided the students. In the case of the majority of the students sports exercise has been found to do.The data for the research was collected via a surves that consists of two parts. In the first part, personal information is required from the students, in the second part `Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği` (BESTÖ) by Demirhan and Altay (2001) was used to measure the attitude of the participant students.The data collected in the survey was uploaded onto SPSS(22.0), however, evaluation of the data showed that parametric test hypothesises are not met (Kolmogorov-Smirnov), so Man-Whithney U test was used while comparing measurements acquired from two irrelevant groups and Kruskal-Wallis test was used to compare acquired measurement from more than two irrelevant groups. Arithmetic average, standart deviation, median, minimum-maximum value, the percentage and number of participant individuals are given in the tables and margin of error is calculated as 0,05.When the data obtained in the study were examined, it was concluded that the students had developed a positive attitude towards physical education and sports lesson. When the attitudes developed by the students were compared with the gender variable, it was determined that the male students had a more positive attitude than the female students, and the students doing sports were found to have a more positive attitude compared to the ones who did not do sports. In the study, it was concluded that the class variable and the age variable did not make a meaningful difference statistically.
Collections