Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Atılganlık Düzeylerinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerioluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evren ve örneklemini; 2017-2018 eğitimöğretim yılı II. dönemde öğrenim gören Sivas Cumhuriyet Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya Sivas Cumhuriyet Üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 561 erkek ve 564 bayan olmak üzere toplam 1125 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler; Fakülte veYüksekokullardan örnekleme alınacak öğrencilerde basit rastgele örnekleme ve küme örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Tek bir bölüm ya da az sayıda bölümü olan fakültelerde basit rastgele örneklem, çok bölüme sahip fakültelerde ise küme örneklem yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında;öğrencilerin bireysel demografik özelliklerini kapsayan ve araştırmacılartarafından hazırlanan `Kişisel Durum Formu`, Rathus (1973) tarafından geliştirilen `Rathus Atılganlık Envanteri` (RAE) ve Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen `İletişim Beceri Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, SPSS (Ver: 22.0) programına yüklenerek verilerin değerlendirilmesinde parametrik test varsayımları yerine getirildiğinden (Kolmogorov-Simirnov) bağımsız guruplarda iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi, varyans analizi (one way anova) ve Analiz sonucunda önemlilik kararı verildiğinde farklılık yapan grup ya da grupları bulmak için Tukey testi kullanılmış olup veriler tablolarda; aritmetik ortalama, standart sapma, birey sayısı ve % şeklinde belirtilerek yanılma düzeyi 0.05 olarak alınmıştır.Elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya katılan Üniversite öğrencilerinin; cinsiyet durumu açısından iletişim becerileri, zihinsel alt ölçek puanları karşılaştırıldığında farklılık önemsiz bulunurken (p>0.05), davranışsal alt ölçek puanlarında farklılık önemli bulunmuştur (p<0.05). Baba mesleği, baba eğitim, anne eğitim durumlarında, yaşanılan yer ve okul başarı durumlarında ise sadece zihinsel alt ölçek puanlarında farklılık önemli bulunurken (p<0.05), anne mesleği, aile aylık geliri durumlarında, yaşanılan yer ve okul başarı durumlarında ise sadece duygusal ve davranışsal altölçek puanlarında farklılık önemsiz bulunmuştur (p>0.05).Elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya katılan Üniversite öğrencilerinin; atılganlık puanları, cinsiyet durumu açısından incelendiğinde farklılık önemli bulunmuştur. Baba mesleği, anne mesleği, baba eğitim, anne eğitim, aile aylık gelir, yaşanılan yer ve okul başarı durumları atılganlık puanları incelendiğinde farklılık önemli bulunmuştur (p<0.05).Çalışma sonucunda; İletişim becerileri ve atılganlık kavramlarının birbirleriyle ilişkili olduğu saptanmış, bulgular ise açık, anlaşılır ve detaylı bir şekilde belirtilmiştir. Genel olarak baktığımızda, atılganlık düzeyi yüksek olan Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin de yüksek olduğu ve atılganlık ile iletişim becerilerini olumlu bir şekilde sürdürebilmelerini sağladığı düşünülmektedir. This research was conducted to examine the communication skills and assertiveness levels of university students.The research group of the research consists Sivas Cumhuriyet University students. The universe and sample of the research consist of Sivas Cumhuriyet Univesity students of Spring term in 2017-2018 Academic Year. From different departments of Sivas Cumhuriyet University, 561 boy and 564 girl students out of 1125 anticipated in the research volunteerily. The data obtained from the research;The students who will be sampling from faculties and colleges were determined by using simple random sampling and cluster sampling method. A simple random sampling method was used in faculties with only one department or few departments and a cluster sampling method was used in faculties with multiple departments. On collecting data; To cover the individual demographic characteristics of the students and prepared by the researchers personal status form, Rahtus (1973)'s assertiveness form and Ersanlı and Balcı (1998)'s Communication Skills Scale were used. The data obtained from the research was analyzed through SPSS program. As the research has a parametric feature, the significance test between two means, variance analysis (one way anova) and as a result of the analysis in order to find the group or the groups whether they are significant, Tukey test was used. The data in the tables was identified as mean, standard deviation, the number of individuals and percentage and the error rate was taken as 0.05.According to the findings, while there was no significance between the students' sex and communication skills if the points of mental sub-scale were compared (p>0.05), there was signifance with the behavioural sub-scale points (p<0,05). According to the one way Anova test, while the sub-scale points of father's job, father education and mother education situations, the place they liveand the situation of school success are very significant (p<0,05), in mother job, family income situations, the place they live and the succcess of school, only emotional and behavioural sub-scale points were unsignificant (p>0,05). As result of the study; it is found out that communication skills and assertiveness concepts are related with each other. Besides, the findings are stated as clear, understandable and in detail. In general, it can be said that the university students whose assertiveness level are high have high level of communication skills and this helps them to maintain communication skills positively.
Collections