112 sağlık çalışanlarının öğrenen örgüt kültürüne ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Sivas İl Sağlık Müdürlüğü, Sivas Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Sivas Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinde görev yapan, 112 sağlık çalışanlarının `öğrenen örgüt kültürü` düzeylerini tespit etmek ve öğrenen örgüt algılamaları ile sosyo-demografik özelliklerine göre farklılıklarını belirlemektir. Bu çalışma, tanımlayıcı bir araştırma olarak yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Ver.22.0) programı ile değerlendirilmiştir. Katılımcıların verdikleri cevapların demografik özelliklere göre değişip değişmediğini test etmek amacıyla iki değişkenler için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla değişkenler için ise f (Anova) testi uygulanmış ve anlamlı farklılığın nedeni (Post hoc testi) Tukey testi ile incelenmiştir. Genel olarak, öğrenen örgüt kültürü algılamalarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, cinsiyet değişkeni açısından erkeklerin kadın çalışanlardan sürekli öğrenme ve takım halinde öğrenme puan ortalamalarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Medeni durum değişkeni açısından evli olanların bekar çalışanlardan sürekli öğrenme puan ortalamalarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Kurumda çalışma süresi 5 yıl ve daha az olan çalışanların, kurumda çalışma süresi 6-10 yıl ve 11-15 yıl olan çalışanlardan `takım halinde öğrenme, paylaşımcı sistemler, güçlendirilmiş çalışanlar, sistemler arası bağlantı ve destekleyici liderlik` puanları istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Araştırmaya katılan çalışanlardan yöneticilik görevi olanların yöneticilik görevi olmayan çalışanlardan destekleyici liderlik puan ortalamalarının daha düşük olduğu saptanmıştır.Çalışanların çalıştıkları kuruma göre, Halk Sağlığı Müdürlüğünde çalışanlarda çalışanların diyalog ve öğrenme düzeyi puanları İl sağlık Müdürlüğünde ve Genel Sekreterlikte çalışanların diyalog ve öğrenme puanlarından istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde yüksek saptanmıştır. Unvan, yaş, eğitim durumu, hizmet içi eğitime katılma ve çalıştıkları bölüm değişkenlerine göre öğrenen örgüt kültürü boyutlarında istatistiksel açıdan anlamlı bir farkın olmadığı, algılamalarının benzer olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Örgütsel Öğrenme, Öğrenen Organizasyonlar, Öğrenen Örgüt Kültürü, Öğrenen Sağlık Kurumları, 112 Sağlık Hizmetleri Çalışanları The purpose of this research is to determine the perceptions of learning organization culture of 112 emergency medical services employees working in Sivas Provincial Health Directorate, Sivas Public Health Directorate and Sivas Public Hospitals Union General Secretariat, and, to determine according to socio-demographic characteristics, their differences their learning organization perceptions. This study was conducted as a descriptive study. The data obtained from the study were evaluated through SPSS (Ver.22.0) program. In order to test whether the answers of the participants changed according to demographic characteristics, independent samples t test was used for two variables and f (Anova) test was used for more than two variables. The cause of significant difference was analyzed using Tukey (Post hoc test) test.In general, the perceptions of learning organizational culture were found to be moderate. In the study, it was found that the mean score of the men in terms of gender variable was higher than the female employees. In terms of marital status variable, it was found that the continuous learning score averages of those who were married were higher than of single employees. `Team learning, sharing systems, strengthened employees, inter-system connection and supportive leadership` level scores of the employees whose working years are between 0-5 years are significantly higher from the employees' scores who have worked 6-10 and 11-15 years.It was determined that employees who had managerial duty and who participated in the study had lower supportive leadership scores than the employees who had no managerial duty.According to the institution where the employees work, the dialogue and learning level scores of the employees in the Office of Public Health were found to be significantly higher than the dialogue and learning scores of the employees of the Provincial Health Office and the General Secretariat.It was determined that there was no statistically significant difference in the learning organizational culture dimensions of the participants, according to their titles, age, educational status, participation in in-service training and the department variables they work in and that their perceptions were similar.Key words: Organizational Learning, Learning Organizations, Learning Organization Culture, Learning Health Institutions, 112 Emergency Health Services Workers.
Collections