Romatoid artritli hastalara verilen eğitimin tedaviye uyum ve fonksiyonel duruma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, romatoid artritli hastalara verilen eğitimin tedaviye uyum ve fonksiyonel duruma etkisini belirlemek amacıyla yapıldı.Romatoid artrit tanısıyla poliklinik izlemi yapılan hastalara uygulanan bireysel eğitimin, fonksiyonel durum ve tedaviye uyuma etkisinin incelendiği çalışma ön test-son test yarı deneysel düzende yapıldı. Araştırma verileri; Kişisel Bilgi Formu, Tıbbi Tedavi Uyum Oranı Ölçeği ve Sağlık Değerlendirme Anketi kullanılarak elde edildi. Çalışmanın ön test verileri elde edildikten sonra araştırmacı tarafından hastalara tek oturumda ve yaklaşık 30 dakikada tamamlanan bireysel eğitim uygulandı. Eğitimden bir ay ve üç ay sonra hastalara Tıbbi Tedavi Uyum Oranı Ölçeği ve Sağlık Değerlendirme Anketi tekrar uygulandı. Çalışmaya katılan hastaların eğitim sonrası tıbbi tedaviye uyum ve fonksiyonel durum puan ortalamalarının eğitim öncesi puan ortalamalarından anlamlı oranda yüksek olduğu belirlendi. Tıbbi tedaviye uyum ile fonksiyonel durum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir negatif ilişki oduğu bulundu. Bireysel eğitim girişimi uygulanan hastaların tedaviye uyum puanları eğitimden sonraki birinci ve üçüncü ayda artış göstermiştir. Fonksiyonel yetersizlik puanları ise eğitimden sonraki birinci ve üçüncü ayda azalma göstermiştir. Romatoid artrit tanılı hastalara verilen eğitimin hastaların tedaviye uyum oranlarını arttırdığı, fonksiyonel yetersizlik durumunu azalttığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Romatoid artrit, tedaviye uyum, fonksiyonel durum,eğitim, hemşirelik The aim of the study was to determine the effects of the education given to patients with rheumatoid arthritis on the treatment and functional status.The study was carried out in a semi-experimental setting with pre-test and final test, which examined the effects of individual training on functional status and compliance to treatment in patients undergoing outpatient follow-up with rheumatoid arthritis diagnosis. Research data were obtained using Personal Data Form, medical treatment compliance rate scale and health evaluation questionnaire. After obtaining the pre-test data of the study, individual training was performed by the researcher in one session and completed in about 30 minutes. After a month and three months of training, the scale of the medical treatment compliance rate and the health evaluation questionnaire were applied again to the patients. The mean of functional status scores was found to be significantly higher than the pre-education scores of the patients who participated in the study. A statistically significant negative correlation was found between compliance with medical treatment and functional status. Individual education initiative patients ' compliance scores increased in the first and Third months after the training. Functional disability scores decreased in the first and Third months after training. The education given to patients with rheumatoid arthritis has been determined to increase the rate of adaptation of patients to treatment and to decrease the functional disability status.Key words: Rheumatoid Arthritis, Medication Compliance, Functional Status,Education, Nursing
Collections