Search
Now showing items 1-10 of 33
Küresel rekabet ortamında iç-girişimciliğin turizm işletmelerinde uygulanmasına yönelik bir model önerisi
(2018-08-06)
Küreselleşme birçok tartışmanın eşiğinde vücut bulan bir kavram olarak hem bir fırsat hem de bir tehdit olarak değerlendirilir. Küreselleşme bu fırsat ve tehditlerle küresel rekabeti oluşturur. Küresel rekabet içerisinde ...
Otel işletmelerinde mutfak yönetiminde baş aşçının hizmet kalitesine olan etkisi: Ankara`da bir uygulama
(2019-04-05)
Sanayi devrimi ile daha çok rağbet gören turizm faktörü, boş zamanların ve ekonomik özgürlüklerin artması ile günümüzde önemli bir yerdedir. İnsanların yeni yerler, yeni tatlar keşfetme isteği turizme olan ilgiyi arttırmış, ...
Macera turizmi pazarlaması: Antalya yöresine gelen turistlerin macera turizmine yönelik eğilimleri üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Ürün çeşitliliğinin, başarının anahtarı olduğu bu çağda, hizmet sektörünün arz profilinde, büyük değişimler yaşanmaktadır. 90'lı yıllardan bu yana, seyahat ve turizm sektörünün sunduğu ürün ve hizmetlerin, farklılaşan ...
Otel işletmelerinde tükenmişlik sendromu: Konya ili örneği
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, Konya ili'nde faaliyette bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerin çalışanlarının tükenmişlik düzeylerini belirlemek ve otel çalışanlarının tükenmişlik alt boyutları puan ortalamalarının çeşitli demografik ...
Motivasyon temelli pazarlamanın otel işletmelerindeki etkisi üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışmada otel işletmelerinde konaklayan turist motivatörlerinin demografik değişkenler ve tatil ile ilgili değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği ele alınmıştır. Bu kapsamda geliştirilen hipotezler, Konya ...
Kriz yönetimi ve turizm sektörüne etkileri: Belek bölgesindeki otel işletmelerine yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
Otel işletmelerinin ve Tatil köylerinin yaşamlarını devam ettirmelerinde önemli bir konu haline gelen krizlerin önlenmesi veya en az zararla atlatılması için kriz yönetim stratejilerini sunmayı amaçlayan bu çalışma üç ...
Yeni maliyet yaklaşımlarının konaklama işletmeleri açısından uygulanması ve bir uygulama
(2018-08-06)
Bu çalışmanın temel amacı, yeni maliyet yaklaşımlarının konaklamaişletmelerinde uygulanabilirliğini incelemek ve konaklama işletmelerine sağladığıyararları ortaya koymaktır. şletmeler, maliyetleri kontrol altında ...
Destinasyon pazarlamasında markalaşma ve markalaşma yolunda Şanlıurfa kent imajı
(2018-08-06)
Destinasyonlar bütüncül bir özelliğe sahiptir. Bu bağlamda destinasyonda bulunan çekicilikler, işletmeler, kurum ve kuruluşlar ayrı ayrı değerlendirilmemektedir.Seyahat edenlerin karar vermelerini ve seçimlerini etkilemek ...
Türkiye turizmine yönelik yabancı turizm operatörlerine yapılan e-şikâyet konularının içerik analizi ve tur operatörlerinin müşteri yönlendirmesi
(2018-08-06)
Her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de müşteri şikâyetleri, sektörün eksikliklerini görmesi açısından bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Müşteriler şikâyetlerini birçok yol ve yöntemle işletmelere bildirebilm ...