Search
Now showing items 1-10 of 14
Kredi kartı kullanımının hedonik, plansız ve kompulsif satın alma davranışı üzerine etkisi bağlamında bir araştırma
(2020-02-21)
Günümüzde dünya çapında yaygınlaşan tüketim kültürü bireyleri ve toplumu şekillendiren en etkili güçlerden birine dönüşmüştür. Tüketilen mal ve hizmetlerin ödemelerinin yapılmasında geçmişte nakit para kullanılırken, daha ...
Satın alma tarzları ve sosyal medya reklamlarına yönelik tutumlar: Genç tüketiciler üzerine bir araştırma
(2020-11-25)
Tüketici satın alma karar sürecinde iç ve dış faktörlerden etkilenerek karar verme aşamasına gelmektedir. Tüketicinin satın alma şekli ve seçtiği yöntem kendine has bir satın alma tarzı geliştirilmesini sağlar.Geliştirilen ...
Mobil pazarlama kapsamında izinli pazarlama uygulamalarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(2020-07-22)
Küreselleşmeyle birlikte bilgi çağı, rekabetin daha yoğun olduğu yeni iş yapma anlayışını ortaya çıkarmıştır. Bu yeni anlayış müşterilerin satın alma davranışlarını ve onları etkileyen faktörleri de değiştirmiştir. ...
Sosyal medyada kullanılan reklamların satın alma üzerindeki etkisi: Facebook ve instagram kullanan Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
(2020-05-08)
Kullanım alanı giderek artan sosyal paylaşım sitelerinden olan Facebook ve Instagram'ın bireylerin hayatlarına yalnızca sosyalleşme anlamında değil, ihtiyaçları belirleme ve satın alma işlemini gerçekleştirme konusunda ...
İnternette paylaşılan tüketici yorumlarının satın alma davranışı üzerindeki etkisi: Z kuşağı örneği
(2020-11-25)
Her kuşak kendi dönem şartlarına uygun olarak tüketim tercihleri ve satın alma konusunda farklılık göstermektedir. İnternetin günümüz dünyasının vazgeçilmez bir unsuru olduğu değerlendirildiğinde, internetin satın alma ...
Sosyal medya reklamlarının hedonik tüketim ve plansız satın alma üzerine etkisi
(2020-03-11)
Günümüzde sosyal ağların kullanım oranının gün geçtikçe artması sonucunda işletmeler de göstermiş oldukları pazarlama faaliyetlerinde birtakım yeni açılımlara yönelmektedir. Sosyal ağları kullanımının artması ile birlikte ...
Facebook`ta yayınlanan reklamların grafik tasarım açısından incelenmesi ve marka ile kullanıcıların satın alma davranışlarına etkisi
(2020-04-21)
Bu araştırma Facebook'ta yayınlanan reklamlardan yola çıkarak iki amaç doğrultusunda yapılmıştır. Bunlardan birincisi: Facebook'ta yayınlanan reklam postlarının grafik tasarım ilke ve elemanları açısından inceleyerek ...
Dizi, film ve televizyon programlarında kullanılan ürün yerleştirme reklamlarının tüketici satın alma davranışı ve marka imajı üzerine etkileri bağlamında bir araştırma
(2020-10-23)
Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte pazarlama ve reklam sektörü, öncelikli olarak hedef kitleye ulaşabilme ve değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilme çabasındadır. Bunun sonucunda ise işletmeler, ürünlerinin ...
Yerli üretim etiketinin tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Yüksek ve düşük ilgilenimli ürünler üzerinde bir araştırma
(2020-05-11)
Bu çalışmada Yerli Üretim Etiketi'ne tüketicilerin ne derece dikkat ettikleri belirlenmeye çalışılmış, yerli üretim etiketine dikkat etme durumunun tüketici etnosentrizmi, menşe ülke etkisi ve yerli üretim etiketli ...
Dijital medya reklamlarının z jenerasyonunun çevrimiçi satın alma davranışları üzerindeki rolü
(2020-05-22)
Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin artması sonucunda pazarlama ve reklam kampanyalarının en önemli pazarını çocuklar oluşturmaktadır. Çocuklar tarafından bilinen, sevilen ve tercih edilen ürün/hizmetler ailelerin ...