Satın alma tarzları ve sosyal medya reklamlarına yönelik tutumlar: Genç tüketiciler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketici satın alma karar sürecinde iç ve dış faktörlerden etkilenerek karar verme aşamasına gelmektedir. Tüketicinin satın alma şekli ve seçtiği yöntem kendine has bir satın alma tarzı geliştirilmesini sağlar.Geliştirilen bu tarz temel satın alma kararına yönelik tutumlarını etkiler.Sosyal medyada yer alan reklam uygulamalarının da tüketicinin satın alma tarzlarına göre farklılık göstereceği, davranış ve satın alma niyetlerine de etkilediği düşünülmektedir.Bu nedenle tüketicilerin satın alma tarzlarının sosyal medyada yer alan reklam uygulamalarına yönelik tutum, davranış ve satın alma niyetlerine etkisinin araştırılması önem teşkil etmektedir. Araştırmanın amacı genç tüketicilerin satın alma tarzlarının sosyal medya reklamlarına yönelik tutum, davranış ve satın alma niyetlerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik hazırlanan anket Konya ili Selçuk Üniversitesi Akşehir İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Akşehir Meslek Yüksekokulu'nda eğitim gören 291 öğrenci üzerinde uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 15 programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma analizinde Frekans Analizi, Güvenilirlik Analizi, Doğrulayıcı Faktör analizi,2 değişkenli fark analizi için Mann-Whitney U testi ve 2'den fazla değişkenli fark analizi için Kruskal-Wallis Testi, Regresyon analizi ve ilişki için Spearman Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicinin satın alma tarzları ile sosyal medya reklamlarına yönelik tutum arasındaki ilişki vardır. The consumer performs the action of the purchase decision making process due to internal and external factors.The manner and choice of consumer purchase method allows the consumer to develop a unique style.This developed style expalins the consumers' attitudes towards basic purchase decision. Consumer decision making styles make a difference on the social media advertisement to have effects on behavior and purchase intention. The aim of this study is to examine the effects of young consumer decision making styles about social media advertisement to the attitudes,behaviours and purchase intentions. In application section a survey is prepared in order to identify to the aim of this study.Survey is responded by the 291 university students studying in Selçuk University Faculty of Economics and Administrative Sciences and Vocational High School in Akşehir in Konya. The data set obtained from these responses is analyzed and interpreted by using SPSS 15. In the research analysis were used Frequency Analysis, Reliability Analysis, Confirmatory Factor Analysis, Mann-Whitney U Test for 2 variable difference analysis and Kruskal-Wallis Test for difference analysis with more than 2 variables, Spearman Correlation Analysis for Regression analysis and relationship. According to the result of the survey there is meaningful relationship between attitudes toward social media advertisements and consumer decision making styles.At the end of the research consumer decision making styles on the social media advertisement are observed to have effects on the attitude,behavior and purchase intention.
Collections