Search
Now showing items 1-10 of 14
Satın alma tarzları ve sosyal medya reklamlarına yönelik tutumlar: Genç tüketiciler üzerine bir araştırma
(2020-11-25)
Tüketici satın alma karar sürecinde iç ve dış faktörlerden etkilenerek karar verme aşamasına gelmektedir. Tüketicinin satın alma şekli ve seçtiği yöntem kendine has bir satın alma tarzı geliştirilmesini sağlar.Geliştirilen ...
Reklamlarda Ütopya: Konut reklamlarında göstergebilimsel bir analiz
(2020-03-11)
Ütopyalar; mevcut toplumsal ve siyasal yapılara bir eleştiri olarak ortaya çıkmış, alternatif ve ideal bir toplumsal düzen önerisidir. Toplumsal yapı ile ilgili olduğundan kapsamlı bir içeriğe sahip olan ütopyalar edebiyat, ...
Sosyal medyada kullanılan reklamların satın alma üzerindeki etkisi: Facebook ve instagram kullanan Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
(2020-05-08)
Kullanım alanı giderek artan sosyal paylaşım sitelerinden olan Facebook ve Instagram'ın bireylerin hayatlarına yalnızca sosyalleşme anlamında değil, ihtiyaçları belirleme ve satın alma işlemini gerçekleştirme konusunda ...
E-sağlık okuryazarlığı: Dijital mecralarda sağlık reklamları
(2020-02-17)
Sağlık, geçmişten bugüne insanlığın var olabilmesinin, yaşamsal faaliyetlerinin ve sürekliliğinin yegane temellerinden biridir. Tarihsel perspektifte değerlendirdiğimizde sağlık, tıp bilimi başta olmak üzere çok sayıda ...
Sosyal medya reklamlarının hedonik tüketim ve plansız satın alma üzerine etkisi
(2020-03-11)
Günümüzde sosyal ağların kullanım oranının gün geçtikçe artması sonucunda işletmeler de göstermiş oldukları pazarlama faaliyetlerinde birtakım yeni açılımlara yönelmektedir. Sosyal ağları kullanımının artması ile birlikte ...
Facebook`ta yayınlanan reklamların grafik tasarım açısından incelenmesi ve marka ile kullanıcıların satın alma davranışlarına etkisi
(2020-04-21)
Bu araştırma Facebook'ta yayınlanan reklamlardan yola çıkarak iki amaç doğrultusunda yapılmıştır. Bunlardan birincisi: Facebook'ta yayınlanan reklam postlarının grafik tasarım ilke ve elemanları açısından inceleyerek ...
Dizi, film ve televizyon programlarında kullanılan ürün yerleştirme reklamlarının tüketici satın alma davranışı ve marka imajı üzerine etkileri bağlamında bir araştırma
(2020-10-23)
Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte pazarlama ve reklam sektörü, öncelikli olarak hedef kitleye ulaşabilme ve değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilme çabasındadır. Bunun sonucunda ise işletmeler, ürünlerinin ...
Karşı reklam uygulamalarında 2000 ve 2018 yılları arasındaki arşivlenmiş youtube reklamları üzerine içerik analizi
(2020-10-26)
Bu araştırmada tüketicilerin bilinçlenmesi ve farkındalığının arttırılması yönünde bir eğilimle gerçekleştirilen karşı reklamlar incelenmiştir. Özellikle de kamu kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve bazı ticari kuruluşlarca ...
Dijital medya reklamlarının z jenerasyonunun çevrimiçi satın alma davranışları üzerindeki rolü
(2020-05-22)
Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin artması sonucunda pazarlama ve reklam kampanyalarının en önemli pazarını çocuklar oluşturmaktadır. Çocuklar tarafından bilinen, sevilen ve tercih edilen ürün/hizmetler ailelerin ...
Sosyal medya pazarlaması: Kerkük`deki üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme
(2020-11-21)
Sürekli artan rekabet ve değişen tüketici tercihleri karşısında hedef pazarlarına daha hızlı ve etkin bir şekilde ulaşmak isteyen işletmeler için cazip fırsatlar sunan sosyal medya, işletmeler için pazarlama iletişimi ...