Köy ve ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri (Denizli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Denizli ili köy ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunları ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında Denizli'nin ilçelerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 321 ve köylerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 272 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerine araştırmacı tarafından geliştirilen ve 55 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Sınıf Öğretmeni, Sorun, Etki The aim of this study is to identify problems faced by classroom teachers working in central Denizli school district and their opinions about effects of these problems on their performance. The study?s sample is consisted of 321 classroom teachers working in governmental elementary schools in Denizli counties and 272 classroom teachers working in governmental elementary school in villages. The test form that includes 55 questions was developed by the researcher and administered to classroom teachers. Methods of Frequency, percentage, arithmetic average, t-test and variance analysis were benefited in given analysis.Key Words: Elementary Education, Class Teachers, Problem, Effect
Collections