10-14 yaş, ilköğretim öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramlarının saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı ilköğretimde (ilköğretim 4-8) `Biyolojik Sistemlerde Enerji Üretimi ve Tüketimi` ile ilgili bilgilerin öğrencilere, kullanılmakta olan Fen Bilgisi ders kitapları ile kavramsal olarak öğretilip öğretilmediğini göstermektir. `Biyolojik Sistemlerde Enerji Üretimi ve Tüketimi` konusunun tam olarak öğrenilebilmesi, bu konuyu oluşturan kavramların hiyerarşik bir düzen içinde öğretilmesi ile mümkündür. Daha sonraki lise eğitiminde anlamlı öğrenmenin (somuttan soyuta) sağlanabilmesi ancak bu şekilde mümkün olabilir. Araştırma, M.E.B. (Milli Eğitim Bakanlığı) Fen Bilgisi Ders Öğretim Programı içeriğine bağlı olarak yapılmıştır. Bu amaçla çalışmada, M.E.B. Ders Öğretim Programlarının ve Fen Bilgisi ders kitaplarının konu ile ilgili bilgilerinin bağlılığı, doğruluk ve tamlığım saptayabilmek için kavram haritaları geliştirilmiştir. Aynca ilköğretim öğrencilerinin `Biyolojik Sistemlerde Enerji Üretimi ve Tüketimi` ile ilgili bilgileri kavramsal olarak öğrenip öğrenmediklerini saptayabilmek için M.E.B. Ders Öğretim Programına bağlı kalarak ve hazırlanan kavram haritalarından yararlanarak bir test sistemi geliştirilmek istenmiştir. İlkokul 4. ve 5. sınıf öğrencileri için geliştirilen testler, Kartal bölgesinde M.E.B.'na bağlı bir devlet ilköğretim okulunda toplam 141 öğrenciye uygulanmıştır, ilkokul 4. Sınıf öğrencilerine verilen test bir resme ait boşluk doldurma sorularından, İlkokul 5. sınıf öğrencilerine verilen test ise birkaç yorum sorusundan ve dörder şıkkı bulunan altı test sorusundan ibarettir. Öğrencilerin bulundukları eğitim seviyesinde edinmiş oldukları bilgi ile boşlukları doldurmaları, yorum yapmaları veya seçeneklerden birini tercih etmeleri beklenmiştir. 87Ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencileri için geliştirilen test sistemi (Kavram Değerlendirme Anlatım Formu) daha önce bir yüksek lisans çalışmasının {Çimen, Selime, 1995) konusu olarak uygulandığından bu çalışmada testler yeniden uygulanmamış, sonuçlar tartışılmıştır. Sonuçlar, ilköğretimin her seviyesinde konu ile ilgili bilgilerin öğrenciler tarafından kavramsal olarak (anlamlı) tam, ve bağlantılı öğrenilmediğini göstermiştir. SUMMARY The aim of this study is to demonstrate vvhether the knovvledge alumt `The Energy Production and Consumption in Biological Systems` aı primary education (primary education classes 4-8) are learnt ör not ronseptualy with the science books that are in advance. The complete k-arning of the subject of `The Energy Production and Consumption in LUological Systems` is possible with teaching the concepts that forming the subject in a hierarchical order. The meaningful learning process (iVonı solid to abstract) can be provided at sooner high school education only in this vvay. This study is based on the Science Curriculum prepared by Ministery of Education. At this study it is expected to determine the drpendence, truth and conıpleteness of the Science Curriculum's and Science books' knovvledge related with the subject, concept maps were dcvdoped. Also to determine the primary education students' knovvledge about` The Energy Production and Consumption in Biological Systems` vvhether it was learnt ör not, a test system based on the Science Curriculum and developed concept maps was expected having been developed. The tests that have been developed for primary school students /vho are at 4Ul and 5th classes were applied to total 141 students at a primary education school that depends on Ministery of Education in Kartal region. The test given to primary school 4Lh class students was iilling-blank questions related with a picture. The test given to primary school 5th class students vvas six test questions vvhich have multiple choises. Students vvere expected to fiil in the blanks, give comment ör 89prefer öne of the choices vvith their acquired knowledge at that level. Before that a test system (Concept Anolysing Expression Form) which were developed for secondary school students who are at 6 and 7 classes had been applied as a subject of a master study (Çimen, Selime, 1995) so at this study the test weren't applied for again, only the results were discussed. The results demonstrated that knowledge related with the subject wasn't learnt completely, truly and connectively as conceptualy by the students at each level of primary education.
Collections