Sağlık çalışanlarının hasta haklarına yönelik bilgi ve tutumlarının ölçülmesi; Bir üniversite hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık kurumları; sadece hastalara hizmet vermekle kalmayıp, hastalardangelen geri bildirimlere de cevap vererek hasta memnuniyetini artırmaktadır. Bubağlamda da sağlık çalışanlarının hasta haklarına yönelik bilgi düzeylerinin yeterliseviyede olması gerekmektedir.Çalışma tanımlayıcı ve kesitsel bir araştırmadır. Bu çalışmanın amacıüniversite hastanesinde çalışan personelin 'hasta hakları'na ilişkin bilgi vetutumlarının yaşa, mesleğe, cinsiyete, eğitim durumuna, kurumda çalışma yılına vemedeni durumlarına göre karşılaştırılmasıdır. Hasta hakları konusunda eğitim alıpalmadıklarını tespit etmek ve bu doğrultuda çıkan sonuçlara göre hasta haklarıkonusunda iyileştirmeler yapmaktır.Araştırma evreni Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulamave Araştırma Hastanesi'nde çalışmakta olan akademik personel hariç tüm sağlıkçalışanlarıdır ve 1561 kişidir. Örneklem sayısı ise 309 kişidir. IBM SPSS 22.00programından yararlanarak veriler analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesindegüvenilirliği ölçmek için Cronbach's Alpha testi kullanılmıştır. Bilgi düzeyini ölçensorularda frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde gibi istatistiklerdenfaydalanılmıştır. Likert ölçekli sorular için t testi, ANOVA testi, gruplar arasıfarklılıkları kıyaslamak için post-hoc testi uygulanmıştır. Bilgi ve tutum arasındakiilişkinin derecesini ve yönünü belirlemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır.Çalışmada hasta haklarına yönelik bilgi düzeyinin en yüksek olduğu gruplarhemşireler, lisans mezunları, hasta haklarını konusunda eğitim almış çalışanlarolmasına karşın tutum puanlarının en düşük olduğu gruplar da bunlardır. Bugruplarda bilgi ve tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Sonuç olarakhasta haklarına yönelik bilgi ve tutumun arasında güçlü ilişki kurmak için çalışanlarahastalardan gelen istek ve şikayetler doğrultusunda eğitimler verilmesi önerilebilir. Health institutions; it not only serves patients but also respond to feedbackfrom patients and increases patient satisfaction. For this reason, it is expected that thelevel of knowledge of helath workers about patient rights is sufficient.This is a descriptive and cross-sectional study. The aim of this study is tocompare the knowledge and attitudes of the staff working in the university hospitalaccording to age, profession, gender, educational level, working year in theinstitution and marital status. To determine whether they have received training onpatient rights and to make improvements on patient rights according to the results.The population of the research is 1561 people and all administrative staffworking in Sivas Cumhuriyet University Health Services Application and ResearchHospital. The sample size is 309 people. Data were analyzed using IBM SPSS 22.00program. Cronbach's Alpha test was used to measure the reliability of the data.Frequency, mean, standard deviation and percentage statistics were used to measurethe level of knowledge. Fort he likert scale questions, T-test, ANOVA test, post-hoctest were used to compare the differences between the groups. Correlation test wasappliedThe groups with the highest level of knowledge about patient rights wereincluded in the study; nurses, graduates, employees who are trained in patient rightsbut these are the groups with the lowest attitude scores. No significant relationshipwas found between knowledge and attitude in these groups. In conclusion, in order toestablish a strong relationship between knowledge and attitudes towards patientrights, it may be suggested to provide trainings in line with requests and complaintsfrom patients.
Collections