Show simple item record

dc.contributor.advisorAyiter, Elif
dc.contributor.authorPaçacioğlu, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:32:19Z
dc.date.available2020-12-10T09:32:19Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235563
dc.description.abstractYaşadığımız yüzyılı tanımlamak için kullanılan terimler arasında en genel olarak kabul göreni 'kaygı çağı'dır. Günümüzde birçok kaygı yaratıcı bariz sebepler (savaşlar, politik ve ekonomik kanşıklıklar, doğal felaketler, vb.) vardır, ama bunun yanında özelliklede gelişen teknolojiler düşünüldüğünde, Bilgisayar Aracılı İletişim daha az belirgin, ama daha derin bir kaygı sebebi olarak karşımıza çıkar. Teknoloji bizim sosyal ilişkilerimize, kimliğimize aracılık etmektedir ve buna bağlı olarak değiştirmektedir. B.A.İ deki sanal toplum ve kişi kaygının karakter özelliklerini göstermektedir. Kaygı Platformu kaygıya bir cevap bulmayı amaçlamaz, onun yerine kaygının ikircikli, tanımlanamaz yapısını yansıtmayı amaçlar. Kaygının yeri yoktur. Tıpkı B.A.İ.'deki kişi gibi. Projede, 2B grafik (Photoshop,- Freehand), Dreamweaver, After Effects ve Acid Pro kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler: kaygı, bastırma, kateksis, psikanaliz, internet, cisimsiz benlik, sanal toplum, kimlik ıı
dc.description.abstractAmong the different labels applied to describe the present century, the most generally accepted one is `the age of anxiety`. There are some obvious anxiety-creating situations in our day, such as wars, political and economical confusions, disasters, but also a less obvious but more deeper source of anxiety is the new technologies, more specifically the Computer Mediated Communication (CMC). Technology is beginning to mediate our social relationships, our self -identities and our social life. The position of communities and the self in CMC is showing the very character of anxiety. The body in the net is deterritorialised, displaced and dislocated. The anxiety platform is not looking to find an answer or solution to anxiety. But instead display the double character of anxiety. Anxiety has no proper place. So is the şelfin CMC. In the project, 2D graphics (Photoshop, Freehand), Dreamweaver, After Effects and Acid Pro is used. Keywords: anxiety, repression, cathexes, psychoanalysis, Internet, disembodied-self, virtual communities, identityen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAnxiety platform
dc.title.alternativeKaygı platformu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmVirtual communities
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPsychoanalysis
dc.identifier.yokid163921
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147776
dc.description.pages42
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess