International image theory, emotions, and social identifications: Turks` images and action tendencies toward the U.S.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada uluslararası imaj kuramı ampirik olarak test edilmiştir. Türklerin Amerika hakkındaki davranışsal eğilimlerinin ve duygularının belirlendiği bu tez temel olarak Alexander, Levin ve Shana (yayında) tarafından gerçekleştirilen ve Lübnanlıların gözünde Amerika imajı, iki ülke arasındaki ilişkilere dair Lübnanlıların algıları ve Lübnan'daki sosyal ve dini kimlikler hakkındaki bir araştırmaya dayanarak geliştirilmiştir. Buradaki amaç teorik bileşenlerin - yani algılanan yapısal ilişkilerin, imajların ve davranış eğilimlerinin, yapısını ve birbiriyle olan ilişkilerini incelemenin yanı sıra, imaj teorisi çerçevesinde hem duyguların hem de imaj ve davranış eğilimlerinin oluşumunda bağımsız birer değişken olan sosyal kimliklerin yer almasını sağlamaktır. Türkiye'de özel bir üniversitede gerçekleştirilen anket çalışması için toplam iki yüz yirmi altı lisans öğrencisinden oluşan bir örneklem kullanılmıştır. Anket soruları katılımcıların Türkiye - A.B.D. ilişkilerine dair algılarını, zihinlerindeki A.B.D. imajlarını, A.B.D. 'ye yönelik tutumsal eğilimlerini ve duygularını tanımlamanın yanı sıra bu kişilerin kendilerini ait hissettikleri dini grup, milli/etnik grup ile Arap dünyası, Batı dünyası ve Amerikalıları ile ne kadar özdeşleştirdiklerini belirlemeye yöneliktir. Elde edilen sonuçlar katılımcıların gözünde A.B.D.'nin emperyalist bir imajı olduğunu ve katılımcıların A.B.D.'ye karşı hem direnişçi hem de işbirlikçi tutumsal eğilimleri olduğunu göstermektedir. Bulunan imaj ve tutumsal eğilimler teorik olarak beklenenlerden biraz farklı olsa da, bulgular imaj teorisinin, imajların gruplar arasındaki ilişkilerin bir türevi olduğuna ve bu ilişkileri ve bu ilişkilerden doğan davranış eğilimlerini haklı kılar nitelikte olduklarına dair temel savını destekler niteliktedir. Duyguların ve sosyal kimliklerin de imaj teorisi çerçevesine dahil olması gerektiğine dair güçlü kanıtlara rastlanmıştır. Anahtar kelimeler: imaj kuramı, sosyal kimlik, imaj, davranış eğilimi, duygu, Türkiye, A.B.D. vı This research is an empirical test of the international image theory. It builds on and extends the Alexander, Levin, and Shana's (in press) work on the Lebanese images of the U.S., Lebanese perceptions of the Lebanon - U.S. structural relations, and the Lebanese social and religious identifications, by replicating their work in Turkey and extending it to assessing Turks' s action tendencies and emotions toward the U.S. The goal is to examine the structure of theory components - perceived structural relations, images, and action tendencies - and their inter-relationships, as well as to attempt to build one more block in the formal incorporation of emotions into image theory framework, and inclusion of social identifications as independent individual variables having an impact on the formation of images and action tendencies. A sample of two hundred twenty six undergraduates at a private university in Turkey participated in the survey. All the participants filled out a questionnaire assessing their perceptions of Turkey - U.S. structural relations, images, action tendencies, and emotions they experienced toward the U.S., as well as the degree of their identifications with their religious group, national/ethnic group, with the Arab world, the Western world, and identification with the Americans. The results indicate that the respondents in this sample endorse an imperialist image and both resistance and cooperation action tendencies toward the U.S. The structure of images and action tendencies is found to be slightly different from the typical ideal images and action tendencies described by the theory; however, supporting image theory's basic assumption that images are a function of the inter-group relationships and serve to justify these relationships and the behavioral tendencies they provoke. Strong evidence is provided on the need for the incorporation of emotions and social identifications into image theory framework. Keywords: International image theory, social identity, image, action tendency, emotions, Turkey, U.S.
Collections