Ortaöğretim DKAB dersi öğretim programında yer alan Alevilik ile ilgili bilgiler konusunda öğrencilerin düşünceleri (Sivas örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrenen merkezli program yaklaşımının giderek öneminin arttığı günümüzde, ortaöğretim DKAB dersi öğretim programında yer alan Alevilik ile ilgili bilgiler konusunda öğrencilerin düşüncelerini incelemek, mevcut DKAB dersi öğretim programının durumunu değerlendirerek program geliştirme çalışmalarına öneri sunmak ve ilgili literatüre katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Öte yandan çalışmada, araştırmanın ana konusunu teşkil eden Alevilik konusu ve 2005 yılından itibaren uygulanmış olan ortaöğretim DKAB dersi öğretim programlarındaki Alevilik konuları ile ilgili özet bilgiler sunulmuştur. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırması yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile Sivas il merkezindeki çeşitli okul türlerinden seçilen lise son sınıfta öğrenim gören 392 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak ise araştırmacı tarafından oluşturulan anket kullanılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, problem durumu, araştırmanın amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları ve yöntemi ortaya konulmakla birlikte konuyla ilgili yapılan çalışmalar tanıtılmıştır. İkinci bölümde Aleviliğin tarihsel gelişimi, inanç, ibadet, tasavvuf anlayışı ile ilgili özet bilgiler sunulmuş ve 2005 yılından itibaren ülkemizde uygulanan ortaöğretim DKAB dersi öğretim programlarında yer alan Alevilik konuları incelenmiştir. Üçüncü bölüm ise bütünüyle anket yoluyla elde edilen bulgu ve yorumların analizine ayrılmıştır. Anket verileri soruların özelliklerine göre cinsiyet, okul türü ve öğrencilerin kendilerini tanımlama değişkenleri açısından analiz edilerek yorumlanmış, son bölüm olan sonuç ve öneriler kısmında da elde edilen bu verilerden yola çıkarak değerlendirmeler yapılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. This study was done today, in which the program approach based on the learners gets increasingly important, on the purpose of investigating the information about Alawism within the scope of the Religious Culture and Ethics Course in secondary education and the students' thoughts on it; offering suggestions to the studies of program development while evaluating the state of the current Religious Culture and Ethics Course curriculum and contributing to related literature. In addition, there are summary information which are related to the subject of Alawism which creates the main topic of the study, and in the culture of religion and knowledge of ethics class in secondary education programs that had been applied since 2005. The study was conducted with the survey research method among the quantitive research methods. The samples of the research consist of 392 students who are seniors in various high school in the Sivas city center with simple random sampling method. The survey which was created by the researcher is used as the data gathering method. The research consists of four parts. In the first part while presenting the state of the problem, the purpose, importance, premises, finitudes and methods of the study and the studies that have been done related to this subject were introduced. In the second part, summary information on the historical development of Alawism; belief, worship, understanding of islamic mysticism are presented, and Alawism subjects that have been applied in our country since 2005 in the Religious Culture and Ethics Course in secondary education programs are examined. The third part consists of the analysis of the findings that have been found from the surveys and their commentaries. Through the questions of the survey, gender, type of the school and variables of how students define themselves are analyzed and interpreted. In the last part which includes the result and in the suggestions part according to the findings, evaluations are carried out and suggestions are made.
Collections