The role of the military in transitions to democracy: a comparison of the Spanish and Turkish cases
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otoriter rejimlerden yerleşik demokrasilere geçiş her zaman çizgisel olarak ilerlememektedir.Farklı ülkelerdeki siyasal sistemlerin karmaşıklığı bizleri, farklı örnekleri açıklamak için tektip bir model oluşturmaktan alıkoyar. Yine de, farklı demokrasiye geçiş süreçlerininkarşılaştırmalı analizleri, süreci etkileyen şartları ve aktörleri kavramımızı sağlar.Bu çalışma, ordunun, İspanya ve Türkiye gibi iki Güney Avrupa ülkesindeki demokrasiyegeçiş süreçlerindeki etkisini açığa çıkarmayı hedeflemektedir. İspanya ve Türkiye benzer birotoriter geçmişe sahiptir. İspanya 1970'lerin sonunda, Türkiye ise 1980'lerin başında gibidemokrasiye geçiş süreçlerini yaşamışlardır. Ordu, iki ülkede de geçiş süreci öncesindeönemli bir siyasi aktör idi. Fakat İspanyol ordusu geçiş sürecini etkileyemez iken, Türkordusu geçiş sürecini başlatmış ve geçişi tepeden kontrol etmiştir. Bu iki geçiş süreçlerisadece başlangıç şartlarında değil, sonuçlarında da farklılık göstermiştir. İspanya, yarımyüzyıla yakın bir süre otoriter bir rejim ile yönetilmiş olmasına rağmen yerleşik demokrasiyeulaşmış iken; Türkiye, halen ordunun siyasette halen var olan rolü de dahil olmak üzere,demokratikleşme sürecindeki sorunlar ile mücadele etmektedir.Bu tez, demokrasiye geçiş süreçlerini analiz eden çalışmalarda ihmal edilmiş aktörlerden biriolan orduya odaklanarak farklı sonuçlara yol açmış şartları anlamamamıza yardım eder.Göründüğü kadarı ile, başlangıçtaki şartlar farklı sonuçları bir ölçüde açıklamaktadır. Ancak,bu tez demokrasiye geçiş sonrası yıllardaki şartların başlangıç şartları kadar etkili olduğusonucuna varmaktadır. Dolayısıyla, sonucu sadece demokrasiye geçiş sürecininbaşlangıcındaki şartlara bağlı olarak açıklamak eksik ve yanlış yönlendirici olacaktır. In contemporary field of art and design, especially after the injection of computer into theartistic production process of art, music, sound and design, artists and designers had begun touse noise as a source thus the noise aesthetics emerged. Samples, re-arrangements of livesounds, signal processing systems, virtual studio technologies and many other systemsprovide different interactions between music and human. Some of those pieces produced viathose systems are called laptop music, intelligent dance music (IDM), glitch, microsound,noise and breakcore; in this wide range of genres, noise as a creative source becomes theircommon feature.This study emerged to research and examine audiovisual noise, as well as to determinate theeffects of noise in aural and visual disciplines. In addition to that, the project, the practicaloutcome of this study, consists of a set of works in the range of those disciplines byemploying noise as a source; noise here is defined as a form which is constituted bydeterritorialized sounds and images. The content of the project is derived from the analysisgenerated in this research; therefore it is a composition of works in both audio and visualformats.
Collections