The effects of contractual relationships on investment incentives in complementary goods market
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez internet servisi hakkındaki yoğun olarak tartışılmakta olan bir konuyu incelemektedir. İçerik sağlayıcıları ile erişim sağlayıcıları arasında bir fiyat varlığının topluma yararlı olup olmayacağına dair çözümler önermeye çalışmaktadır.Kurduğumuz modelde bu tartışma daha genel bir çerçevede; tamamlayacı ürünlerpiyasasında incelenmiştir. Bu piyasada ortaya çıkan bileşik ürünler iki parçadan oluşmaktadır. Her parçayı üreten firma kendi parçasının kalitesine yatırı yapmaktadır vebileşik ürünün kalitesi iki parçanın da kalitesine bağlı bir fonksiyon ile belirlenir. Modelimizde, bir firmanın her bir bileşik ürün kullanıcısından aldığı yarar sabit olarak varsayılırken, diğer firmanın ise kullanıcıları kendilerinin belirlediğii bir fiyat ile ücretlendirebildiğii varsayılmıştır.Kurduğumuz modelle bulduğumuz sonuç; internet servisi hakkındaki tartışmayaçözümün parçaların kalitelerinin nasıl birbirleriyle ilişkilendirildiğinin araştırılması yoluile bulunabileceğini öngörmektedir. Eğer parçaların kaliteleri internet servisinin kalitesinibelirlemede daha çok tamamlayıcı özellik göstermekte ise, içerik sağlayıcıları ile erişimsağlayıcıları arasında pozitif bir fiyatın olması toplumun refah seviyesini arttırıcı nite-liktedir. This paper tries to suggest some solutions to the debate on net neutrality where con-tent providers and access providers in tandem produce a composite good; Internet ser-vice. Both content providers and excess providers contribute to their own component'squality and the quality that the internet users conceive depends on both components'qualities.In our model, this debate is generalized to complementary goods market where ¯nalgoods are composite goods comprising two components. The producers of the compo-nents contribute to the quality of their components where the value of the compositegood is determined with a function of the qualities of components. We assumed; one¯rm's bene¯t per consumer is a exogenous constant, and the other gets bene¯t frompricing consumers for the ¯nal good. In the model, we investigate how introducing aprice mechanism between the ¯rms e®ects their investment decisions.We found out that the optimal solution for net neutrality debate can be found byexamining how the qualities of components are related to each other on determiningthe quality of internet service. If the qualities are more close to being complementaryto each other, a positive price between the content providers and access providers iswelfare improving.
Collections