Hibrit yazılım projeleri arayüz tasarımlarının geliştirilmesinde kullanıcı deneyimlerinin süreçler üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, gelişen teknolojik faaliyetlerin bir sonucu olarak yazılım ürünlerinin çeşitliliğinde önemli ölçüde bir artış gözlenmektedir. Gün geçtikçe artmakta olan bu ürün çeşitliliği beraberinde piyasada rekabet ortamının çoğalmasına ve firmaların tüketici piyasasında belirli bir hedef kitleyi elde edebilme arzusuna neden olmaktadır. Geliştirilen bu ürünlerin piyasada değer kazanmasını belirleyen en önemli etkenlerden birisini kullanıcı memnuniyeti oluşturmaktadır. Kullanıcı memnuniyeti kavramı sadece endüstriyel ürün tasarımında yer almamakla birlikte gün geçtikçe kullanıcıların günlük ihtiyaçlarının büyük bir çoğunluğunu internet ortamında gerçekleştirmelerine bağlı olarak web veya mobil platformlarda geliştirilen ürünlerin de kalitesini belirleyen önemli bir kavram niteliği taşımaktadır. İnternet ortamının bizlere sunmuş olduğu birçok hizmet neticesinde kullanıcılar birbirinden farklı yapılara, işlevlere ve tasarımlara sahip yazılım ürünleri ile karşılaşmaktadır. Günümüzde aynı işlevleri yerine getiren birçok uygulama olmasına rağmen kullanıcıların hissiyat ve beklentileri zamanla ortaya çıkan ürünlere ve teknolojilere bağlı olarak değişkenlik gösterdiği için bu ürünlerin kullanıcılar tarafından tercih edilmesi aynı oranda mümkün olmayabilmektedir. Bazı yazılım ürünleri her ne kadar kullanım bağlamı çerçevesinde benzerlik gösterse de tasarımsal açıdan genellikle farklı yapılarda olabilmektedir. Özellikle web ve mobil platformlarda geliştirilen yazılım ürünlerinin çeşitliliği kullanıcı deneyimleri doğrultusunda kullanılabilirlik kavramının önem kazanmasına sebep olmuş ve aynı zamanda ürün tasarımlarının ne kadar işlevsel ve tatminkar olduğunun belirlenmesine imkan sağlamıştır.Bu tez çalışmasında Detaysoft firmasına ait geliştirilmekte olan BNet uygulaması üzerinde şirket içerisindeki personel grupları dikkate alınarak uygulama içerisinde görevlerin gerçekleştirilebilme dereceleri ve süreleri değerlendirilerek tasarım sürecinin ve ürünün daha kullanıcı odaklı bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. Kullanıcılara daha önceden belirlenmiş olan bir takım görevler sunularak her bir görevin başarı ve hata oranları ile birlikte tamamlanma süreleri dikkate alınarak uygulama arayüzünde karşılaşılan kullanılabilirlik problemlerinin belirlenmesi sağlanmıştır. Ağaç testi yapılarak uygulama içerisinde yer alan farklı işlevlerin hiyerarşik olarak doğru menülerin altında bulunup bulunmadığına, ilk tıklama testi ile kullanıcılara verilen görevler neticesinde arayüz üzerinde test kullanıcılarının ekran üzerinde odaklandıkları ve tıkladıkları ilk bölgeye ait bilgilere ve uygulanan sistem kullanılabilirlik anketi ile de ürünün kullanıcılarına nasıl bir deneyim yaşattığına dair bilgilerin elde edilmesi ile uygulamanın sahip olduğu arayüzlerin kullanımının kolay ve kullanıcı odaklı olması sağlanmıştır. In recent years, a large increase in software product variety has been observed as a result of developing technological activities. This growing variety of products is leading to the increase of competitive environment in the market and the power to obtain a certain target audience. User satisfaction is one of the most important factors determining the value of these developed products in the consumer market. The concept of user satisfaction is not only involved in industrial product design but it is also an important concept that determines the quality of products developed on the web or mobile platforms depending on the fact that daily necessities of users are realized on the internet. As a result of many services that the internet environment has presented to us, users are faced with software products with different structures, functions and designs. Although there are many applications that fulfill the same functions today, it is not possible for users to prefer these products to the users because the feelings and expectations of the users vary depending on the products and technologies that develop over time. Although some software products show similarity in terms of usage purpose, they are usually different in terms of design. The diversity of software products, especially developed on web and mobile platforms, has led to the concept of usability in the direction of user experience, and at the same time has enabled the determination of how functional and satisfactory the product designs are.In this thesis project, it was aimed to make the design process and the product more user-oriented by evaluating the information architecture, the degree and the duration of the execution of the tasks by considering the staff groups in the company on the BNet application developed by Detaysoft. A number of tasks are presented to the user, summarized on a task-by-task basis in order to determine the success and failure rates of each task, the completion times, and the usability problems. The results of card grouping studies show that the users of the information architecture are informed that the different functions included in the application are hierarchically right under the menus by tree testing and that the different prototypes designed with A / B tests are left on the users, As a result of the tasks, the test users on the interface are focused on the screen and the first point of click information is obtained and the interface designs are easy to use and user-oriented.
Collections