Lise öğrencilerinin DKAB programı hakkındaki değerlendirmeleri ve DKAB programının öğrencilerin problemleriyle başaçıkmadaki rolü (Sivas ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Sivas merkezindeki liselerde DKAB dersi alan öğrencilerin ders hakkındaki görüşlerini ve dönemsel problemleriyle baş etmede DKAB programlarının rolünün bazı faktörlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı tespit etmektir. Ayrıca, bunların sosyo-demografik niteliklerle ilişkisini ortaya koymaktır.Araştırmanın kapsamını 2015-2016 öğretim yılında Sivas ili merkezindeki Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü bağlısı ortaöğretim kademesinde (lise ve dengi okullarda) DKAB dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi ise Fen Lisesi, Anadolu lisesi ve Meslek lisesi kapsamında bu liselerin öğrencileri arasından random (tesadüfen) yöntemiyle seçilmiş 350 öğrenci oluşturmaktadır. Amaca uygun olarak seçilen öğrencilerle anket çalışması yürütülmüştür. Ankette DKAB dersini görmüş öğrencilerin DKAB dersinin etkisi ve dersin uygulanışı ilgili düşünceleri, dönemsel sorunları aşmada ile dini yaşantılarının şekillenmesindeki etkisi, Öğrenci Kazanımlarının Gerçekleşme Düzeyleri ile ilgili durumları betimleyen ölçeklere yer verilmiştir. Veriler bilgisayar ortamına aktarılarak düzenlenmiş ve SPSS'de analiz edilmiştir. Buna göre hem ölçekler arasındaki ilişkiler hem de bunların sosyo-demografik unsurlarla ilişkisi korelasyon testi ve varyans analizi ile tespit edilmiştir. Araştırmamızın demografik özelliklerini incelediğimizde katılımcıların çoğunluğu kız öğrencilerdir. Çoğu, 17 yaşında, orta gelir düzeyine sahip, anne-babası ile birlikte yaşayan gençlerden oluşmaktadır. Genelde il merkezinde ikamet etmektedirler.Lisede DKAB dersi alan öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, genel olarak DKAB dersleri ile ilgili düşüncelerini, dönemsel problemleriyle baş etmedeki faaliyetlerini ve psikolojik hallerini etkilemektedir. Diğer taraftan bulgulara göre DKAB derslerinde en fazla kullanılan materyal ders kitabı, dini hayatı şekillendiren en önemli unsur aile, içerik olarak İslam dininin temeli ve uygulamaları ağırlıklı bir müfredat beklentisi karşımıza çıkmaktadır. DKAB dersleri genel itibariyle gençler tarafından sevilen ve başarılı olunan bir derstir. Çalışmaya katılan öğrencilerin ortaöğretim DKAB dersinden belirlenmiş kazanımların gerçekleşme düzeyleri genel olarak yüksektir. Gençler genel olarak DKAB dersinin dönemsel olarak yaşadıkları sorunlarda, dini sorulara cevap bulmalarında ve dini yaşantılarını şekillendirmelerinde olumlu etkisi olduğunu düşünmektedirler. The purpose of this study is to take the views of students who take the Culture of Religion and Knowledge of Ethics classes in the high schools in the Sivas Province and to determine whether the role of the Culture of Religion and Knowledge of Ethics programs about tackling with seasonal problems varies according to some factors. Also, demonstrating their relevance to socio-demographic qualities is one of the aims of this study.The universe of the research consists of the students who take the Culture of Religion and Knowledge of Ethics course in the secondary schools which are attached to the Sivas Provincial Directorate of National Education in Sivas Province in the 2015-2016 academic year. The sample is comprised of 350 students selected randomly among the pupils of the high schools within Science High School, Anatolian High School and Vocational High School. A survey study was conducted with students in accordance with the objective. In the questionnaire, the opinions of students who take the Culture of Religion and Knowledge of Ethics about the effect of the course and application of class and the effect of the course on overcoming seasonal problems and shaping of their religious experiences, and scales describing situations related to Realization Levels of Student Achievements are included. Data were organized by transferring to computer and analyzed in SPSS program. In accordance with it, both relations between scales and their relations to socio-demographic factors were determined by correlation test and analysis of variance.As a result of research, the majority of participants are female students. Most of them are 17 years old, middle-income and living with their parents. Generally, they live in the city center.Socio-demographic characteristics of students who enrolled in the Culture of Religion and Knowledge of Ethics course in high school education usually affect the opinions about the Culture of Religion and Knowledge of Ethics classes, activities that deal with seasonal problems and their psychology. On the other hand, according to findings, in the Culture of Religion and Knowledge of Ethics courses, the most used material is textbook, the most significant element shaped religious life is family; as content, fundamentals and practices of Islam based curriculum expectant are seen. The Culture of Religion and Knowledge of Ethics is a class that is usually popular and been successful. The actualization levels of achievements identified in the Culture of Religion and Knowledge of Ethics course of students who participated in the study is usually high. Youngers usually consider that the Culture of Religion and Knowledge of Ethics course has positives effect on the problems they faced periodically, finding answers to religious questions and shaping their religious life.
Collections