?Rabbit! Rabbit!?, ?Watt?, ?The Curtains? an interpretation of cinematic storytelling through three different media (3d animation, stop-motion animation and live-action)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üç kısa filmden oluşan bu proje, üç görsel hikaye anlatım tekniğinin özelliklerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmeyi amaçlar. Bunlar `stop-motion'(hamur) canlandırma, 3 Boyutlu bilgisayarla canlandırma ve gerçek-oyunculu film teknikleridir. Bu üç filmin her biri de her bir tekniğin güçlü ve zayıf yönlerine göre uyarlanmış eğlenceli birer hikaye anlatmayı amaçlar. Tutarlılık ve daha iyi karşılaştırılabilirlik sağlayabilmek adına üç film ortak olarak `yalnızlık' teması ve `doğaüstü korku' tarzı etrafında şekillendirilmiştir.Bu tez, bu üç görsel anlatım tekniğinin her birinin karşılaştırmalı olarak özelliklerini tartışır, duygu ve düşünce yaratmadaki becerilerini analiz etmeye çalışır. Analiz ve tartışmaya bir temel oluşturması açısından, aynı zamanda hikaye anlatıcılığının arketip ve mitolojik temellerini, yükümlülüklerini ve temel kuramlarını irdeler. Öte yandan `yalnızlık' kavramının öykü anlatıcılığındaki önemi ve gerekliliğini, korku kavramı üzerindeki rolünü inceler. Sonuç olarak, bahsi geçen üç tekniğin teknik özelliklerini ve onların hikâye üzerindeki kavramsal ve anlamsal izdüşümlerini daha iyi anlayabilmek için, projeyi oluşturan ?Tavşan! Tavşan!?, ?Perdeler? ve ?Watt? kısa filmlerini araştırma malzemesi ve irdelenen konularla harmanlar. This three short-film project tries to comparatively evaluate the visual storytelling properties of three film techniques, live-action, 3D Computer Animation and Stop-motion (clay-mation). All of the three films aim to tell a different enjoyable story adapted to the strengths and weaknesses of each technique. To be able to establish an internal consistency and better comparability, the films are based on a common theme which is `solitude? and a common genre which is `supernatural horror?.This paper discusses the features of visual storytelling on each of those techniques comparatively and tries to evaluate their strengths in creating feeling and emotions. To provide a basis, this paper also examines the mythical and archetypal story behind and functions of storytelling in addition to its essentials. It also discusses the importance and necessity of `solitude? in the context of storytelling. Solitude?s role in fear is discussed as well. Eventually it blends the research and discussion material with the short-films ?Rabbit! Rabbit!,?, ?The Curtains?, and ?Watt? in an attempt to better understand the technical aspects of the three techniques as well as their conceptual and semantic projections on and of the story.
Collections