Animating a classless society: A comparative analysis of metamorphosis of (post)human bodies in `The Matrix Trilogy` and `The Animatrix`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, çoğu 2000'li yıllarda gösterime girmiş olan gerçek - oyunculu film ve 2 ve/veya 3 boyutlu bilgisayar animasyonu teknikleri ile yapılmış filmlerde insan-sonrası vücutların metamorfozunu incelemektedir. Analizler oluşturulan teorik çerçeveye eşlik eden vaka çalışması ve odak grup çalışması yoluyla gerçekleştirilmiştir.Vaka çalışması Matrix Üçlemesi (1999, 2003) ve Animatrix (2003) filmlerinden seçilmiş metamorfoz içeren sekansların analizlerini içermektedir. Bu sekanslar insan ve makinanın kaybolan sınırları ve insan ve makinanın bileşimi ile bağdaştırılan özgürlük ve /veya korkunun sunumu bakımından incelenmektedir. Bu çerçevede gerçek-oyunculu filmlerdeki etten kemikten vücutlarla canlandırma filmlerdeki sanal ve akışkan vücutlar karşılaştırılmaktadır.Maden işçileri, ev hanımları ve lise öğrencileri olmak üzere üç ayrı grupla yapılmış olan odak grup çalışmasında ise katılımcılardan Matrix Üçlemesi ve Animatrix filmlerinden seçilmiş olan sahneleri yorumlamaları istenmiştir. Bu çalışma, Türkiye'de sınıf farkının özgürlük ve teknolojinin nasıl bağdaştırıldığıyla ilgili yeni bir kültürel anlamlandırmanın tanımı üzerine etkilerini sunmayı hedeflemektedir.Metamorfoz yeni bir sosyal sisteme adapte olma süreci ile mi ilgilidir yoksa vücut üzerine empose edilen sosyal ve politik değişimlere karşı geliştirilen tepkiyi mi temsil eder? Ekrana yansıtıldığı şekliyle, post-insan'laşma (post-human) ile ilişkilendirilen vücudun metal-morfozu özgürlük, vücutsal sınırların belirsizleşmesi gibi konuları nasıl ele almaktadır? Populer bir sanat formu olarak animasyon insan vücuduna ya da zihnine protez olma ya da zihnin dışa vurumu ile ilgili olarak nasıl bir rol üstlenebilir? Bu çalışma, dönüşen insan-sonrası vücutların gerçek oyunculu film, animasyon ve animasyon- gerçek-oyunculu film bileşimi tekniklerle sunumlarının karşılaştırılması yoluyla bu sorulara yanıt vermeye çalışmaktadır. This study involves the comparative analysis of the (post)human bodies and their metamorphosis as they are represented in the live-action and computer animated films that were released mostly in 2000s. The analyses are done through a case study and a focus group study.The case study involves the analysis of selected sequences from The Matrix Trilogy (1999, 2003) and The Animatrix (2003). The sequences of metamorphosis are analyzed in terms of their implications about the blurring boundaries of human and machine and the ?freedom? and / or fear that is associated with this hybridization. In this context, the real flesh and bone bodies of the live-action films are juxtaposed to the fluid and virtual bodies of the animation films.The focus group study, which involves three separate groups of mine-workers, housewives and high school students who were asked to react and interpret selected scenes from The Matrix Trilogy and The Animatrix and it aims to present the influences of class difference in defining a new cultural understanding of how people associate freedom and technology in Turkey.Is metamorphosing about getting adapted to a new social system or is it a reaction to the social and political changes that are imposed on the body? How does the gradual metal-morphing of the body as it is reflected on the screen deal with the issues of freedom, bodily ambiguation, boundary breaking that are associated with ?becoming? post-human? What role can animation as a popular art form claim in terms of being prosthesis for human body and/or mind or the externalization of the mind? These are the questions that this thesis tries to answer through the comparison of the metamorphosing post/human bodies as presented in different media of live action, animation and live-action and animation hybrids.
Collections