The influence of dominant narratives on news photography: A quantitative content analysis of images from the War in Afghanistan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fotoğrafçılık hiç bir zaman tam olarak gerçeği yansıtmamakla birlikte manalı anlatımları içerir.Bu bağlamda fotoğraflar haber öğeleri üzerinde destekleme ya da bastırma unsurları ile etkili olurlar.Tırmandırma (Eskalasyon) ve yatıştırma (De-Eskolasyon) olarak da ifade edilebilecek olan bu zıtlık , uyuşmazlık araştırmasında yüksek bir öneme sahiptir. Buna ek olarak araştırmalar, foto editörlerin resmi anlatımda baskın olan imajları seçme yatkınlığını desteklemektedir.Bu çalışmada Afganistan'daki savaş fotoları incelemektedir. Bu savaş sırasında ilgili çatışmanın en önemli güçlerinden birisi olan Amerika Birleşik Devletleri'nin Başkanlık Ofİsi'nde bir değişim yaşanmış, savaşı başlatan ve kışkırtıcı mesajları ile kötü bir üne sahip olan George W.Bush yerini barışçıl söylemleri ile ön plana çıkan Barack Obama'ya bırakmıştır.Çalışmada, araştırmacı Amerika Birleşik Devletleri'ndeki yönetimin ve de dolayısı ile resmi anlatımın değişimi sonrasında medyada fotoğraf seçimi konusundaki ortak görüşlerin de değiştiği iddiasındadır. Bu iddia Amerikan `The New York Times'da ilgili dönemde yayınlanmış fotoğraflarla sayısal olarak test edilmiştir. Çalışmanın sonuçları George W.Bush yönetimi altında tırmandırma ve kışkırtma öğeli görsel anlatımın Barack Obama'nın görevi devralışı sonrasında yatıştırıcı,bastırıcı bir temele oturması trendini açıkça ortaya koymaktadır.Bu tespitin yanında çalışmada; fotoğrafların tırmandırıcı (eskalatör) ve de yatıştırıcı (de-eskalatör)görsel anlatımlarının sayısal analizi için bir kodlama sistemi metodolojisi içermektedir.Çalışma, medyada fotoğraf seçiminin öneminin altını çizmekte ve imaj seçiminin bir çok durumda nasıl tatminkar olamadığını göstermektedir. Bu durum medyada fotoğrafların daha bilinçli seçilmesi gerekliliğini göstermektedir. Photography is never an accurate reflection of reality but an interpretation that contain suggestive narrations. Even more, pictures can frame news items so that certain readings are supported and other suppressed. In conflict research, those promoting escalation or de-escalation are of highest prominence. In addition, studies suggest that picture editors tend to select images that reiterate prevailing narrations such as official and governmental rhetoric.The present research examines photographs covering the War in Afghanistan. During the course of the war, a change of president office occurred at one of the belligerent powers, the United States: George W. Bush, who started the war and is infamous for his die-hard slogans, was succeeded by Barack Obama, well known for his peaceful rhetoric.The researchers hunch is that with the change of office and governmental rhetoric, the picture selection in mainstream media changed accordingly. This supposition was successfully tested by a quantitative analysis of photographs published in The New York Times. The study?s results show a clear trend from escalatory image rhetoric during the Presidency of George W. Bush to more de-escalation orientated rhetoric with the inauguration of Barack Obama.Besides this finding, the present research contributes methodology as a coding framework for the quantitative analysis of photographs on escalatory and de-escalatory image rhetoric had to be developed.The studies result underline the importance of photography in media and shows how unsatisfying the image selection is in many cases. It urges for a more conscious selection of photographs in media.
Collections