Decision analysis in competitive and cooperative environments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, rekabetçi ve işbirlikçi ortamlardaki kişisel ve grup karar problemlerinin aksiyomatik bir şekilde incelendiği üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, genel bir giriş yapılmaktadır. İkinci bölümde, statükoya sapma ve herhangi iki alternatif arasında kararsız kalma durumlarına izin veren bir teori önerilmektedir. Standart seçim problemlerini, probleme bir statüko alternatifi eklenerek genelleştirmek yolu ile standart seçim teorisi modele dahil edilmektedir. Statükoya sapma, statükodan güçlü bağımsızlık ve diğer iki rasyonalite özelliklerini sağlayan seçim kuralları karakterize edilmektedir. İkinci bölümde anlaşmazlık sonucunun anlaşmazlığa yol açan bireyin kimliğine bağlı olduğu pazarlık problemleri analiz edilmektedir. Bu problemler, Nash modelinin bir üst uzayı olarak modellenmektedir. Nash'in uzayında tutarlı olmayan, güçlü monotonluk ve ölçekten bağımsızlık özelliklerinin bu uzaydaki sonuçları incelenmektedir. Güçlü monotonluk, ölçekten bağımsızlık, zayıf Pareto verimliliği, ve süreklilik özelliklerini sağlayan pazarlık kuralları karakterize edilmektedir. Dördüncü bölümde, fiyatın, arz ve talebin eşiit olmadığı bir değerde sabitlendiği piyasalar incelenmektedir. Bireylerin tüketim ve üretim miktarları üzerine tek doruklu terichlerinin olduğu varsayılmaktadır. Bu tip piyasalarda, nüfus değişiminin etkileri tutarlılık ve nüfusta monotonluk özellikleri ile incelenmektedir. Pareto verimliliği, haset doğurmama, ve tutarlılık özelliklerini sağlayan ticaret kuralları ile Pareto verimliliği, haset doğurmama, stratejiden korunaklılık, ve nüfusta monotonluk özelliklerini sağlayan ticaret kuralları karakterize edilmektedir.Keywords: decision analysis, axiomatic, bargaining, status-quo, market disequi-librium. This thesis contains three chapters in which we axiomatically analyze individual and collective decision problems in competitive and cooperative environments. In Chapter 1, we give a general introduction. In Chapter 2, we propose a theory of revealed preferences that allows both the status-quo bias and indecisiveness between any two alternatives. We extend a standard choice problem by adding a status-quo alternative and we incorporate standard choice theory as a special case. We characterize choice rules that satisfy two rationality requirements, status-quo bias, and strong SQ-irrelevance. In Chapter 3, we analyze bargaining situations where the agents payoffs from disagreement depend on who among them breaks down the negotiations. We model such problems as a superset of the standard domain of Nash. On our extended domain, we analyze the implications of two central properties which, on the Nash domain, are known to be incompatible: strong monotonicity and scale invariance. We characterize bargaining rules that satisfy strong monotonicity, scale invariance, weak Pareto optimality, and continuity. In Chapter 4, we analyze markets in which the price of a traded commodity is xed at a level where the supply and the demand are possibly unequal. The agents have single peaked preferences on their consumption and production choices. For such markets, we analyze the implications of population changes as formalized by consistency and population monotonicity properties. We characterize trade rules that satisfy Pareto optimality, no-envy, and consistency as well as population monotonicity together with Pareto optimality, no-envy, and strategy-proofness.Keywords: decision analysis, axiomatic, bargaining, status-quo, market disequi-librium.
Collections