Strategic management in purchasing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Müşteri konumundaki departmanların neyi, ne zaman satınalmaya ihtiyaç duyduklarına karar vermesini pasif olarak bekleyen satmalına bölümü kavramı artık kabul edilebilir olmaktan çıkmıştır. Büyük rekabetin yaşandığı günümüz dünyasında hayatta kalabilmek için satınalma profesyonellerinin geçmişteki çalışma alışkanlıklarından vazgeçmesi gerekmektedir. Yeni yaklaşım erken katılım ile stratejik yönetim olmalıdır. Bu tezde deterjan üretiminde lider firma olan Procter & Gamble' in `Satınalmada Stratejik Yönetim` uygulamaları analiz edildi. Satınalmada stratejik yönetim uygulaması yaparken şirketin ana stratejilerine bağlı kalmak altı çizilmesi gereken bir husustur. `Satınalmada stratejik yönetimin` gerekli temel bloklarının vurgulandığı tez Procter & Gamble' in İstanbul Fabrikası' nda konu ile ilgili yapılan uygulamaların anlatılması ile devam ediyor. Bu tezin ilk bölümünde yer alan teorik bilgi geniş bir kaynak araştırmasının ve Procter & Gamble'ın satınalma eğitimlerinin birleştirilmesinin bir ürünüdür. Procter & Gamble'ın İstanbul Fabrikası'nda satınalmada stratejik yönetim uygulamaları temel olarak harcama kalemlerinin, firmaların ve bu firmalarla olan yıllık iş hacminin belirlenmesi ile başlıyor. Çalışma hem satınalma etkinliklerinin hem de iş sonuçlarını elde edecek olan organizasyonun stratejik planlaması ile devam ediyor. Uygulama bölümü planlama bölümünü takiben satınalmada stratejik yönetimin önemini çok açık olarak gösteren üç canlı örnek ile noktalanıyor. Bu örneklerde `arz önem yerleştirmesi`, `tedarikçi öncelikleri`, `porter analizi` metodlannın kullanımı ve `erken katılım` ile toplamda 670,000 MU'ya varan tasarruf sağlanmıştır. Çalışma, uygulanması gereken kesin kurallar ve modellerden çok satınalma aktivitelerinin etkinliğinin daha iyi değerlendirilip iyileştirilmesi için bazı sistem yaklaşımları önermektedir. Yaklaşım, temel uygulamaların aynı kalması koşulu ile, firma politikasına, farklı durum ve koşullara ve de satınalma müdürünün sistem yaklaşımına bağlı olarak değişebilir. ABSTRACT The concept of a purchasing department waiting passively until client groups have decided what they need and when they need it is no longer acceptable. To survive in this high competition world, the purchasing professionals should change the way they used to do business in the past. The new approach should be strategic management in purchasing with early involvement. In this thesis, applications of `Strategic Management In Purchasing` in Istanbul Plant of Procter & Gamble, the leading manufacturer of detergent products, are analyzed. It should be underlined that it is of crucial importance to stay in line with the corporate strategies while implementing strategic management in purchasing. The essential building blocks of `strategic management in purchasing` have been emphasized and followed by applications of the approach in the Istanbul Plant of Procter & Gamble Company. The theoretical information that is available in the first part of this thesis is a combination of a thorough literature survey and the purchasing trainings given in Procter & Gamble Co. The application of strategic management in the Istanbul Plant of Procter & Gamble basically begins with the identification of the spending pools, suppliers and the annual business turnover. The study progresses with, the strategic planning of both the purchasing activities and the organization to achieve the business results. The planning phase is followed by three successfull real-life examples which clearly illustrate the `necessity` of strategic management in purchasing. The use of `supply positioning`, `supplier preferences`, `porter analysis` methods and `early involvement` led to savings totalling to 670,000 MU. The study does not offer strict rules and models to be applied but rather some general system approaches to better evaluate and improve the performance of purchasing activities. The approach may differ according to the policies of companies, diverse situations and conditions as well as the system approach of the purchasing manager while the basics should remain the same. IV
Collections