?History will teach us nothing?: A study on gender, nationalism and health in the context of performativity
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin yazılış amacı son iki yılda ürettiğim işlerin kavramsal altyapısını ve sürecini sunmaktır. Kimlik inşasının sosyal ve kültürel bağlamda ?performativite? kavramıyla ilişkisi, toplumsal cinsiyet, milliyetçilik ve sağlık konularında incelenmiştir. ?İnanma? mefhumu bu kavramları tanımlarken ve analizini yaparken odak noktası konumundadır. Ürettiğim işlerin çoğunda farkettirmeden sürekli olarak tekrarlanan kanıksanmış nosyonların normalizasyonu ve kişinin kimlik oluşumundaki etkisi sorgulanır.Anahtar Kelimeler: performativite, toplumsal cinsiyet, milliyetçilik, sağlık. The purpose of this thesis is to provide a conceptual reading and the process for my works that I have produced in the two-year-period of my master?s degree. The main theme of my works is the concept of ?performativity? on the social and cultural construction of identity, which is examined in terms of gender roles, nationalism and health. The notion of ?believing? comes out as the focal point when analyzing and defining these concepts. Most of my works try to question the normalization of the subtle and constantly repeated inured notions and the role they play in the formation of one's identity.Keywords: performativity, gender roles, nationalism, health.
Collections