Üniversite öğrencilerinin evrim teorisi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Evrim kuramı, biyolojinin deneysel gerçeklerini ve yaşamın bütünlüğünü açıklayan günümüz için gerçekliğini koruyan yegâne kuramdır. Yaşamın ortaya çıkışı ve gelişimi konusunda modern Darwin kuramı, birçok açıdan –bilimsel olmamakla birlikte- farklı alanlardan eleştiri almaktadır. Bu çalışmada, üniversitelerin antropoloji ve biyoloji bölümlerinde okuyan öğrencilerinin evrim kuramı hakkındaki görüşleri ve kabullerinin ne olduğu ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Çalışmaya, Artuklu Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencileri dâhil edilmiştir. Öğrencilerin evrim kuramı konusundaki kabul ve fikirlerini orta koymak için bir dizi soru içeren anket uygulanmış, aynı zamanda yaş, aile eğitim ve sosyo-ekonomik durumu gibi özellikleri de bu ankette yer almıştır. Veriler, SPSS (22.0) paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uygun olması durumunda, bağımsız iki grup için T- testi, ikiden fazla grup için F testi - Tukey (ANOVA) testi kullanılmış ve yanılma payı 0.05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin evrim kuramına yaklaşımlarının gerek bölüm, gerek üniversite, gerekse de bölge bazında farklılıklar taşıdığı görülmüştür. Batıdan Doğuya doğru gidildikçe evrim teorisinin kabullünün azaldığı, biyoloji bölümü öğrencilerinin ise evrim kuramını kabul düzeylerinin daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Evrim Teorisi, Evrim Karşıtlığı, Evrim Eğitimi daha sonra doldThe theory of evolution is a theory that explains the experimental realities of biology and the integrity of life. For this reason, the topic selection of the study was to determine the views of university students on the theory of evolution. In this study, Artuklu University, Cumhuriyet University, İstanbul University and Yüzüncü Yıl University students were included in the study in order to examine age, family education status and socio-economic status. In this context, the subjects taught about the theory of evolution in Turkey aimed competence.The questionnaire was used as data collection technique. In the questionnaire, there are 12 questions prepared by the researcher for the determination of socio-demographic situations, and 7 questions are used to measure the knowledge of the theory of evolution. Data were analyzed by SPSS (22.0) package program. If the data were suitable for normal distribution, the end-test Samplet T-test was used for two independent groups and the F-test (Tukey) (ANOVA) test was used for more than two groups and the margin of error was taken as 0.05.According to the findings, it is seen that students' approaches to the theory of evolution have differences both in department, university and region. It is revealed that the acceptance of the theory of evolution decreases as the students move from West to East and the students of biology department have higher acceptance of the theory of evolution. Keywords: Theory of Evolution, Anti-evolution, Education of Evolution urulacaktır
Collections