Elite perceptions of self, nation and society in contemporary Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Derinlemesine mülakatlara dayanan bu çalışma, günümüz Türkiye'sinde elitlerin kendilerini sosyal, kültürel ve politik olarak nasıl konumlandırdıklarını araştırmayı amaçlıyor. Günümüz Türkiye'sinde ortaya çıkmakta olan milliyetçilik(ler) ve elit eğitim kurumları arasındaki ilişkiyi anlamak için elitlerin anlatıları tarihsellik içinde irdelenerek kavramsallıştırılıyor. Bu araştırma elit okulların elitlerin yetişmesinde en önemli organlardan biri olduğunu savunuyor. Araştırma sonuçları elitlerin Türkiye'nin en belirgin politik meselelerine dair bir bilmeme hali içinde olduklarını gösteriyor. Bilgi yoksunluğunun (tahsilli cehaletin) epistemolojisini çalışmak amacıyla, bu araştırma elitlerde gözlemlediğim bilmeme hallerini sorunsallaştırıyor ve istemli cehaletin aktif bir üretim olduğunu ve iktidar ilişkileri içinde kavramsallaştırılması gerektiğini savunuyor. Bu çalışma Türk elitleri için bir mücadele alanı olan sekülarizm ve Islamcılık çatışmasına odaklanıyor. Bu araştırma, elitlerin, Türkiye'de sekülerizmin bügünkü durumuna dair duygularını analiz ederek, İslam ve ve İslamcıları bir cumhuriyet değeri olan sekülerizme karşı en önemli tehdit olarak kurgulayan tehlike söylemlerini inceliyor. Seküler elit kimliğinin Atatürkçü milliyetçilik tarafından beslendiği ve ilham aldığını savunan bu tez, seküler ve İslamcı kimliklerin çatışmasını günümüz Türkiye'sinde yaşanmakta olan başörtüsü meselesi üzerinden irdeliyor.Anahtar sözcükler: elit, eğitim, tahsilli cehalet, sekülarizm, Atatürkçülük, milliyetçilik. Based on in-depth interviews with elites who have graduated from two different elite schools, this study examines how Turkish elites socially, culturally and politically position themselves in contemporary Turkey. The narratives of the elites are historicized and contextualized in order to explore the relationship between elite education and emerging nationalism(s) in contemporary Turkey. This study argues that elite educational institutions are the most important agencies in the reproduction of the elite. The results of the research indicate that Turkish elites experience the practices of ?not knowing? the major political issues of contemporary Turkey. This study problematizes educated ignorance and approaches the willful ignorance of the elites from an epistemological point of view and conceptualizes it within the networks of power relations. This study focuses on one of the challenges Turkish elites struggle with; the conflict between secularism and Islamism. Analyzing the feelings elites associate with the present day status of secularism in Turkey, this study aims to explore elite discourses of danger that construe Islamism and Islamists as the major threat to the republican value of secularism. I argue that the construction of the secular elite identity is both inspired and supported by Ataturkist nationalism and try to show the clash of secular and Islamist identities through the prism of the headscarf debate in contemporary Turkey.Keywords: elite, education, educated ignorance, secularism, Ataturkism, nationalism.
Collections