Imagining peace and conflict: The Kurdish children and youth in Diyarbakır
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Diyarbakır'da yaşayan Kürt çocukların seslerini duyulur kılmayı, ve barışa ilişkin hayalleriyle çatışmaya ilişkin algılarını araştırma amacı taşıyor. Çalışma, Güneydoğu'da barışın sağlanabilmesinin gençlerin bu yöndeki gönüllü isteklerinin yanı sıra aynı zamanda barışı hayal edebilme ve barış inşasında rol alabilme yetileriyle mümkün olabileceği varsayımından hareket ediyor. Bu doğrultuda, odak grup yöntemini kullanarak çocuk ve gençlerin günlük hayata ilişkin tecrübeleri ve gözlemleri çerçevesinde şu an içinde bulunulan çatışmaya ilişkin algılarıyla yorumlarını anlamayı, ve gelecekte oluşacak bir barış sürecine ilişkin beklentilerini aydınlatmayı amaçlıyor. Bu açıdan çalışma aynı zamanda bölgede gençlere yönelik gerçekleştirilmesi gerekli diğer araştırma alanlarını aydınlatmayı ve gençlerle birlikte gerçekleştirilmesi gerekli barış müdahalelerine rehberlik etme amacı da taşımaktaÇalışma, genç Kürtlerin barış tanımlarının temel olarak Türkiye'de (sosyal, siyasi, ekonomik ve devletle ilişkileri açısından) eşit vatandaşlık sahibi olmanın yanı sıra, Türklerle toplumsal düzeyde yapıcı ilişkiler kurmayı da içerdiğini gösteriyor. Bunun yanısıra, bir yandan çatışma ortamından kaynaklanan ve günlük hayatta çeşitli şekillerde ortaya çıkan mağduriyetlerini ortaya koyarken, aynı zamanda birer sosyal ve siyasal aktör olarak oynadıkları rollere işaret ediyor. Son olarak, çalışma Diyarbakırlı çocuk ve gençlerin, yapıcı sorumluluklar alarak halk düzeyinde barış sürecine katkı sağlama yönündeki isteklerini ortaya koyuyor, ve bu doğrultuda katılılımlarını ve güçlendirilmelerini sağlama yönünde gerçekleştirilmesi gerekli araştırma ve girişimlerin gerekliliğine dikkat çekiyor.Anahtar Kelimeler: Kürt Sorunu, çocuklar, gençlik, barış, çatışma, güçlendirme, odak grup yöntemi This study is an attempt to give voice to the Kurdish children and young people in Diyarbakır, and to explore their peace images and conflict perceptions. Motivated by the assumption that peace in Southeastern Turkey would have to involve not only willingness of the youth in the region, but also their ability to imagine peace and to act as peace-builders at grassroots, it seeks to understand their perceptions and interpretations of the current conflict based on their every day experiences and observations, and accordingly to highlight their expectations from a future peace process through the use of focus group methodology. In this respect it also aims to highlight and guide further research and initiatives that needs to be undertaken about and with youth. The research reveals that the peace definitions of young Kurds basically evolve around not only having both having equal citizenship rights (socially, politically, economically and in their relations with the state) in Turkey, but also having constructive relations with the Turks at a societal level. It also reveals that, in addition to being victims of the conflict environment in multiple ways in their everyday life, they are also social and political actors that play a multiplicity of roles. Finally the research suggests that the children and youth of Diyarbakır, for the time being, are willing to take on constructive responsibilities to contribute to a peace process at the grassroots level, drawing attention to the need for research and initiatives that promote their involvement and empowerment.Keywords: Kurdish question, children, youth, peace, conflict, empowerment, focus group method
Collections