Show simple item record

dc.contributor.advisorIrzık, Sibel
dc.contributor.authorErdoğan, Selen
dc.date.accessioned2020-12-10T09:29:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:29:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233525
dc.description.abstractBu tezde amaçlanan ironinin kadın yazarların romanlarındaki işlevinin incelenmesidir. Yola çıkarken sorulan soru ironinin kadın yazarların romanlarında kadın kimliği ve kadın olarak yazma konumu bağlamında dönüştürücü rolü olup olmadığıdır. Bu soru Sevgi Soysal'ın Tante Rosa (1968) ve Leyla Erbil'in Cüce (2001) romanları özelinde cevaplanmaya çalışılmıştır. Çeşitli ironi türleri ve kullanım biçimleri saptanmış ve Romantik/belirsiz ironi ve Sokratik ironinin iki romanda dönüşümlü olarak kullanıldığı gözlenmiştir.İki romanda ironinin incelenmesi sonucunda Tante Rosa'nın bir gelişim romanı (bildungsroman) parodisi olduğu ve Cüce'nin parçalı benlik temsillerinin ötesinde güçlü bir yazar sesine işaret ettiği iddia edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the function of irony in women writers? novels. The initial question is if irony plays a subversive role in women writers? novels in favor of female identity and writing as woman. In this context, Sevgi Soysal?s Tante Rosa (1968) and Leyla Erbil?s Cüce (2001) are examined. Different types of irony and their varying applications within the novels are presented, and it is ascertained that Romantic/unstable and Socratic irony are used alternatively in these novels.As a result of the analysis on the use of irony specifically in these two novels, it is argued that Tante Rosa emerges as a parody of bildungsroman that undermines the idea of self-development, and Cüce points to a rather fortified authorial voice that is beyond the fragmented representation of the selves in the novel.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleWith (in) irony writing as woman: Tante Rosa and Cüce
dc.title.alternativeİroninin içinden kadın olarak yazmak: Tante Rosa ve Cüce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIrony
dc.subject.ytmAuthors
dc.subject.ytmFemale writers
dc.subject.ytmTante Rosa
dc.subject.ytmCüce
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmSoysal, Sevgi
dc.subject.ytmErbil, Leyla
dc.identifier.yokid394993
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid310852
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess