Visual narrative through hypermedia: İki project as a case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel anlatım, bir sürü farklı medya ve biçimlerde karşımıza çıkabilecek, imge ile iletişim alanının temel unsurlarındandır. Görsel anlatımı kavrayabilmek için, kişinin imaj ve metin unsurlarının birarada nasıl çalıştığını bilmesi gerekir. Bu durumun örnekleri, resim, çizgiroman ve metin içeren fotoğraf alanlarında gözlemlenebilir. Otoportre de başta kişisel hikaye anlatımı olmak üzere görsel anlatıma zengin bir alan sağlar.Günümüz bilgi çağında, hipermetin ve hipermedya bilgisayar teknolojisi, mesleki, entellektüel, eğitsel ve serbest vakit değerlendirme uygulamalarında değerlendirilmektedirler. Kolay dolaşım ve etkileşim özelliklerinden dolayı, elektronik ortamda etkileşimli edebiyat alanında da kullanılmaktadırlar. Hipermetin ve hipermedya internet tabanlı ortamlarda ve websiteleride, çoklu doğrusal veya doğrusal olmayan anlatılar yapmak için yetkin araçlardır.Anlatıcı, gelişmiş bir hikaye anlatımı için çok önemli bir anlatı unsurudur. Hangi medyada olursa olsun, anlatıda anlatıcının kullanımlarını kavramak için öncelikle anlatı biçimleri ve bakış açısı anlatıcıları incelenmelidir.Bu tez, İki projesini bir örnek çalışma olarak değerlendirip, hipermedyanın imge, metin, ses ve video gibi yaratıcı içerik ile görsel anlatı alanındaki kullanımını tetkik eder.Anahtar sözcükler: hipermetin, hipermedya, do%rusal olmayan anlatı, görsel anlatı, anlatıcı, etkile$imli anlatı, otoportre, ki$isel anlatı. Visual narrative is an essential element in communication via images, which can appear in many different media and forms. To apprehend visual narrative one must know, how image and text work coordinately. Examples of this can be observed in many paintings, comics and photography, which includes text to enhance it's artistic expression. Self-portraiture also provides a rich expression domain for visual narrative, especially personal narrative.In today's information era, hypertext and hypermedia are used for many purposes in computer, business, intellectual, educational and leisure applications. With their convenience in easy navigation and interaction, they are also being used in interactive electronic literature. Hypertext and hypermedia are perfect tools for non-linear or multi-linear narrative on Internet based platforms and websites.Narrator is a very important narrative element for telling a well-developed story. In order to comprehend the uses of narrator in a narrative, whatever it's medium may be, one must study narrative modes and point of view narrators.This thesis discusses the use of hypermedia with various creative content such as image, text, audio and video in visual narrative, while approaching İki project as a case study.Keywords: hypertext, hypermedia, non-linear narrative, visual narrative, narrator, interactive narrative, self-portrait, personal narrative
Collections