Üniversite öğrencilerinde dindarlık ve modernleşme algısı: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üniversite gençliğinin dindarlık ve modernlik algılarını ölçmeyi, bu algıları etkileyen demografik faktörleri ortaya koymayı ve dindarlık ve modernlik arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığını incelemeyi amaçlamıştır. Tarama modelinin benimsendiği araştırma Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde okuyan 396 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Dindarlık Eğilim Ölçeği (Cirhinlioğlu, 2006) ile Modernite Ölçeği (Cirhinlioğlu, Ok ve Cirhinlioğlu, 2013) kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü ANOVA testi ve korelasyon analizi yapılmıştır.Bulgulara göre, öğrencilerin hem dindarlık hem de modernlik algıları yüksektir. Kız öğrenciler erkek öğrencilere kıyasla daha dindardır. Dini eğitim alan gençlerin dindarlık düzeyi daha yüksektir. Dini eğitim alan gençler modernlik değerlerini daha az benimsemektedir. Üniversitede eğitim süresi arttıkça modernleşme parametrelerini benimseme düzeyi artmaktadır. Dindarlık ile modernlik arasında negatif yönlü orta düzeyde bir ilişki söz konusudur. Gençler en çok modernlik ölçeğinin bilime inanma ve laiklik alt ölçeğinden düşük puan almıştır. Bulgular literatür eşliğinde tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dindarlık, İçsel ve dışsal dindarlık, Modernlik, Üniversite Gençliği The present study aimet to measure perceptions of religiosity and modernity among university students, identify contributing demographic factors and analyze a relationship between religiosity and modernity. The study was based on survey model. The sample consisted of 396 students studying in Sivas Cumhuriyet University. The Scale of Religiosity (Cirhinlioğlu, 2006) and the Scale of Modernity (Cirhinlioğlu, Ok and Cirhinlioğlu,2013 ) were used in the study. The data were evaluated using independent sample t-test, one-way ANOVA and correlation analysis. According to the findings the perceptions of both religiosity and modernity among university students were relatively high and the female students were more religious than the male students. It was revealed that the religiosity level of those who had religious education were quite high but they adopted less the values of modernity. The adoption of modernity values and parameters increase in proportion to the duration of university education. A negative moderate relationship between modernity and religiosity was found. The lowest mean scores were found in the subcales of belief in science and laicism among the participants. The findings were discussed within the scope of the literature.Key Words: Religiosity, internal and external religiosity, modernity, university, students
Collections