Bankacılık sektöründe çalışan personellerin finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Sivas ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Finansal okuryazarlık ve finansal okuryazarlık düzeyi üzerine literatüre katkı sağlamak amacıyla yapılan bu çalışmada, bankacılık sektöründe çalışan personelin finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Sivas ilinde faaliyet gösteren bankaların 217 çalışanı olarak belirlenmiş ve anket yöntemi ile elde edilen veriler istatistiksel analizler ile incelenmiştir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde araştırmanın amacı, önemi ve literatüre sağlayacağı katkı belirtilmiştir. Araştırmanın birinci bölümü araştırmaya ait literatür tanımlamalarını, finansal okuryazarlık ile ilişkili kavramları ve araştırmanın konusuyla ilişkili literatür çalışmalarını kapsamaktadır. İkinci bölüm araştırmaya ilişkin metodoloji, araştırmanın yöntemi, verilerinin toplanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgileri içermektedir. Üçüncü bölüm ise araştırmaya yönelik bulguların incelenmesi ve istatistiksel analizlerin yorumlanmasının yapıldığı uygulama bölümüdür. Araştırmaya ait bulguların analiz edilmesi sonucunda araştırmaya katılan erkek katılımcıların finansal okuryazarlık düzeylerinin kadın katılımcılara oranla daha yüksek olduğu, araştırmaya katılan banka personellerinin genel başarı düzeylerinin ise %65 ile orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca finansal okuryazarlık düzeyleri belirli faktörlere ayrılarak demografik özellikler açısından incelenmiş, araştırmanın sonucunda cinsiyete, eğitim seviyesine ve kadro unvanına göre finans bilgisi, maliyet ve kar bilgisi, vergi ve komisyon farkındalığı gibi faktörlerde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiş, kadro unvanının değişmesi ve maliyet kar bilgisi, sigorta bilgisi faktörleri arasında pozitif korelasyon olduğu saptanmıştırAnahtar Kelimeler: finansal okuryazarlık, finansal eğitim, finansal bilgi, banka çalışanı The purpose of this study was to determine the financial literacy levels of the personnel working in the banking sector in order to contribute to the literature on financial literacy and financial literacy level. The sample of the study was determined as 217 employees of the banks operating in Sivas province and the data obtained by the survey method were analyzed by statistical analysis. The research consists of three parts. The aim, importance and contribution of the research to the literature are explained in the introduction section of the research. The first part of the study covers the literature descriptions related to the research, the concepts related to financial literacy, and the literature studies related to the subject of the research. The second part contains information about the methodology of the research, the method of the research, the collection and evaluation of the data. The third part is the application section where the research findings are analyzed and statistical analyses are interpreted. As a result of the analysis of the findings of the study, it was determined that the financial literacy levels of the male participants were higher than the female participants and the overall success levels of the bank personnel in the study were at medium level with 65%. In addition, financial literacy levels were divided into specific factors in terms of demographic characteristics, as a result of the study, a statistically significant difference was determined in the factors such as financial information, cost and profit information, tax and commission awareness according to gender, education level and staff title. Besides, positive correlation was found between the factors of staff title change and cost profit information, insurance information.Key Words: financial literacy, financial education, financial information, bank employees
Collections