Twentieth century queer literature and orientalism
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Andre Gide'nin L'Immoraliste, Thomas Mann'ın Venedik'te Ölüm ve James Baldwin'in Giovanni'nin Odası romanlarının analizi üzerinden oryantalizm ve queer edebiyatın kesişim noktalarını inceliyor. Özellikle ana karakterlerin cinsel kimliklerini keşiflerinde doğu imgelerinin ve doğudaki mekanların nasıl kullanıldığna ve doğulu ve homoseksüel kimliklerin inşa ve ihya sürecinin nasıl benzer süreçler sonunda ortaya çıktığına yoğunlaşıyor. Oryantalist söylemin cinsel kimlik inşasındaki rolünü ayrıntılı bir şekilde inceleyebilmek için doğulu mekan, karakter veya oryantalist dinamikleri farklı biçimlerde kullanan üç ayrı romanı ele alıyorum. Doğulu imgelerin cinsel kimlikle olan ilişkilerini incelerken, bir yandan da nasıl bu yazarların şarkçı ikilikleri alt üst etme çabalarının karakterleri ve genel bağlamda queer kimlikler için hegemonik düzen içinde farklı konumsallıklar yarattığının altını çiziyorum. This thesis explores the intersection of orientalism with queer literature through an analysis of Andre Gide's The Immoralist, Thomas Mann's Death in Venice, and James Baldwin's Giovanni's Room. It pays particular attention to how the oriental locales and images are utilized in order to facilitate the sexual awakenings of the protagonists and how the oriental and the homosexual other are in fact managed and constructed by similar processes. To elaborate how the orientalist narrative plays a part in sexual identity formation, I look at three different novels that make use of oriental locales, characters or dynamics in vastly different ways and pay close attention to how these authors subvert the oriental binaries in order to make explicit the particular positionalities of their characters and queer identities at large.Keywords: orientalism, queer literature, identity construction, twentieth century
Collections