Türk Telekomda sabit internet kullanıcı davranışlarının yaşam analizi (Survival analysis) ile incelenmesi: Sivas örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma da internetin doğuşundan, hayatımızda adım adım nasıl yer edindiğine ve internet kullanımında tüketicilerin davranışlarındaki değişikliklerin nelerden kaynaklı olduğuna değinilmiş ve tüketicilerin internet kullanmak için firma seçimleri araştırılmış ve yaşam analizi ile incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı Sivas ilinde kişilerin internet kullanımında nelere dikkat ettiği ve internet kullanımına ilişkin Türk Telekom ve farklı internet servis sağlayıcılarında internet kullanan kişilerin tercihlerine etki eden faktörlerin incelenmesidir. Bu amaçla yaklaşık 15 yıl içerisinde Sivas'taki müşterilerin internet kullanımında firma tercihleri yaşam analizi ile incelenmiştir. Müşterilerin Türk Telekom ya da başka firma seçimine neden olan değişkenler yaşam analizi yöntemlerinden Yaşam Tabloları, Kaplan Meier ve Cox Regresyon yöntemleri ile incelenmiştir. Bunların sonuçlarına göre internet kullanım şekli (kotalı-kotasız) ve internet kullanım tercihinin (telefonlu-yalın) seçiminde anlamlı bir etki ettiği görülmüştür.Bu sonuçlar incelendiğinde kişilerin internet kullanırken firma değişikliğine neden olan etkilerin oluş süresi uzatılarak, müşteri kayıplarının azaltılması yönünde bir etken olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: İnternet, Yaşam Analizi, Yaşam Tabloları, Kaplan Meier Analizi, Cox Regresyon Analizi In this study, the birth of the internet, step by step in our lives and how it is caused by the changes in the behavior of consumers in the use of the internet are mentioned and consumers' choice of companies to use the internet is investigated and analyzed with life analysis.The aim of this study is to investigate the importance of internet usage in Sivas province and the factors affecting the preferences of people using internet in Türk Telekom and different internet service providers. For this purpose, the company's preferences in internet usage of the customers in Sivas have been examined by life analysis in about 15 years. The variables that cause the customers to choose Türk Telekom or another company are analyzed by using Life Tables, Kaplan Meier and Cox Regression methods. According to their results, it was found that internet usage style (quota-nonquota) and internet usage preference (telephone-lean) had a significant effect on the choice.When these results are examined, it is thought that the effects of the changes that cause the change of the company while using the internet will be prolonged and it will be a factor in reducing customer losses.Keywords: Internet, Survival Analysis, Survival Tables, Kaplan Meier Analysis, Cox Regression Analysis.
Collections