Impacts of remittances on child human capital investment, educational expenditure, and living conditions of households: Evidence from Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma uluslararası para transferlerinin çocuk beşeri sermaye yatırımları, eğitim harcamaları, ve hanehalklarının yaşam koşulları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Para transferleri aile gelirini artırabilir ve kaynak kısıt problemlerini azaltabilir, böylece daha fazla tüketim ve yatırıma olanak sağlayabilir. Diğer taraftan, para transferlerinin arkasındaki itici güç olan göçün aile yapısı üzerindeki yıkıcı etkileri nedeniyle para transferleri olumsuz neticeler doğurabilir. Para transferi almanın başlıca gözlenebilir belirleyicisi olan hanehalkı varlıkları kontrol edildikten sonra, ortalama ölçümlerden çıkan sonuçlara göre, para transferi alan hanehalkı üyesi 6-14 yaş grubu kızlar okula gitmeye daha yatkındırlar ve para transferi alan hanehalkı üyesi 6-14 yaş grubu erkekler okur-yazar olmaya daha meyillidirler. Para transferi alan hanehalkı üyesi 15-19 yaş grubu kızların gelir getiren işlerde çalışma ihtimalleri daha azdır. Para transferi alan hanehalkı üyesi 15-19 yaş grubu erkeklerin ücretsiz aile işçisi olarak çalışma ihtimalleri daha azdır. Para transferi almak hanehalklarının yoksulluk sınırının altında yaşama ihtimallerini azaltarak yaşam koşullarını iyileştirici bir etki göstermektedir. Son olarak, para transferi alan hanehalklarının lise eğitimi ile ilgili harcamalarında ve tüm eğitim hizmetleri ile ilgili harcamalarında artış görülmüştür.Göçten dolayı anne babadan sadece birinin bulunduğu hanehalklarıyla, anne ve babanın ikisinin de evde olduğu hanehalkları için ayrı ayrı yapılan ölçümler, anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalkı üyesi 15-19 yaş grubu kızların para transferlerinden en çok yararlanan grup olduğunu göstermiştir. Para transferi alan anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalkı üyesi kızların okula devam etme ihtimalleri daha yüksektir ve ücret karşılığı işlerde çalışma ihtimalleri daha azdır. Anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalkı üyesi erkeklerde para transferi almanın okula devam ve ücret karşılığı işlerde çalışma ihtimallerine bir etkisi olmadığı görülmüştür. Bu da para transferlerinin hanehalkları arasında ve muhtemelen hanehalkları içerisindeki kullanımında cinsiyet ayrımcılığının gözetildiğini ima etmektedir. Para transferi alan anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalkı üyesi kız ve erkeklerin okur-yazar olma ihtimalleri daha yüksektir. Para transferi almak anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalklarının yoksulluk ve açlık sınırının altında yaşama ihtimallerini azaltmaktadır. Anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalkları için para transferi almak arzu edilen yönde sonuçlar doğurmaktadır. Halbuki anne veya babadan birinin hanehalkında yer almadığı ailelerde göçün aile yapısı üzerindeki yıkıcı etkileri, para transferi almanın sağladığı olumlu etkileri ortadan kaldırmaktadır. Bu sonuçlar da, para transferlerinin anne ve babanın birlikte yer aldığı hanehalklarında göçün etkilerinden arındırılmış diğer gelir kategorileri gibi bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. This paper examines the impacts of international remittances on child human capital investment, educational expenditure, and living conditions of households. Remittances can increase family income and reduce resource constraint problems, allowing more consumption and investment. On the other hand, migration which is the main driving force behind remittances may have a disrupting effect on family structure and may result in adverse outcomes. After controlling for household wealth- the main observable selection dimension on remitting, average estimates suggest that 6-14 years old girls from recipient households are more likely to attend school and 6-14 years old boys from recipient households are less likely to be illiterate. 15-19 years old girls and boys from recipient households are less likely to work as wage earners and as unpaid family workers, respectively. Remittances improve living conditions of households by reducing the probability of suffering from poverty. Lastly, recipient households spend more on secondary school expenses and on any sort of educational purposes.When it comes to heterogeneity of impacts of remittances which is derived by estimating specifications separately for households with one parent absent due to migration, and for households where both parents are present at home, 15-19 years old girls from households with both parents present at home seem to benefit the most from remittances. Girls from recipient households where both parents are present at home have higher school attendance and lower participation in wage labor. For boys from remittance receiving households with both parents present at home, there is no advantage in school attendance and wage labor implying the presence of gender differences in the use of remittances across households and possibly within households. Girls and boys from recipient households with both parents present at home, seem to be more literate. Households are less likely to live in poverty or extreme poverty if both of the parents are at home and they receive remittances. For households where both parents are present at home, remittances work in the direction of obtaining the favored outcomes, whereas for households where one of the parents is absent migration?s disrupting effect on family structure neutralizes positive impacts of remittances on outcomes of interest implying that remittances act like extra income for households where both parents are present at home which is free from the disrupting effect of migration on family structure and mimic the impacts of family income on outcomes of interest.
Collections